اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی بردسیر خبر داد

مایه‌کوبی 4500 رأس دام سنگین بر علیه تب برفکی

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر گفت:در مرحله دوم طرح مایه‌کوبی دام‌های بردسیر 4 هزار و 500 رأس دام سنگین این شهرستان بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

مایه‌کوبی 4500 رأس دام سنگین بر علیه تب برفکی

محمدحسین شهریارزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسیر با اشاره به طرح واکسیناسیون دام‌های این شهرستان اظهار داشت: مرحله دوم واکسیناسیون رایگان تب برفکی دامداری‌های صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی شهرستان بردسیر پایان پذیرفت.

شهریارزاده خاطر نشان کرد: در این مرحله 4 هزار و 500 رأس دام سنگین این شهرستان بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

وی گفت: بیماری تب برفکی بیماری بسیار مسری و واگیردار بین جمعیت نشخوارکنندگان است و موجب تلفات و خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران می‌شود.

مدیر دامپزشکی بردسیر بیان داشت: بیماری تب برفکی یک بیماری عفونی و گاهی کشنده ویروسی است که که موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله گاو و گوسفند می‌شود و این ویروس عامل بیماری در ابتدا به مدت دو تا سه روز تب شدید ایجاد می‌کند و متعاقب آن تاول‌هایی در داخل دهان و روی پا ظاهر می‌شود که ممکن است، پاره شده و موجب لنگش حیوان شود.

شهریارزاده بیان داشت: جلوگیری از تردد بی‌ضابطه دام به دامداری‌ها، اخذ مجوز حمل و نقل دام از دامپزشکی برای جابه‌جایی دام‌ها، جلوگیری از ورود و خروج افراد متفرقه به دامداری، عدم تماس افراد و کارگران دامداری با دام‌ها و صاحبان دامداری‌های آلوده و ضدعفونی جایگاه دام و وسایل مربوطه از جمله نکات بهداشتی مهم در راستای پیشگیری از بیماری‌های دامی از جمله تب‌برفکی است.

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول