اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار کرج اعلام کرد:

ماشین‌های آتش‌نشانی در سطح شهر مستقر شده‌اند

معاون خدمات‌ شهری کرج از استقرار ماشین‌های آتش‌نشانی در سطح شهر با هدف افزایش ضریب ایمنی هیئت‌های مذهبی در دهه نخست محرم خبر داد.

ماشین‌های آتش‌نشانی در سطح شهر مستقر شده‌اند

حسن مدیر روستا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با توجه به برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در دهه نخست محرم، مردم ولایی کرج اقدام به برپایی تکایا و هیئت‌های مختلف در سطح شهر کرده‌اند.

وی افزود: شهرداری کرج از دو ماه قبل پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین امنیت عزاداران حسینی (ع) را در دستور کار خود قرار داده و برای تحقق این مهم تمهیداتی پیش‌بینی شده است.

این مسئول تصریح کرد: این برنامه‌ها در دو حوزه طراحی شد که بخش نخست مربوط به رعایت مسائل ایمنی در برپایی هیئت‌ها و تکایا است که در این زمینه ضمن ارائه راهنمایی‌ها و توصیه‌ها به مدیران این تکایا، از مکان حسینیه‌ها و هیئت‌ها نیز بازرسی به عمل آمده و در صورت وجود نواقصی، بلافاصله موضوع به مدیر هیئت اطلاع و تا رفع کامل این نقص پیگیری‌های لازم به عمل می‌آید.

مدیر روستا بیان داشت: با توجه به اینکه ممکن است در طول برگزاری مراسم و یا پیش و پس از آن در محل هیئت‌های مذهبی اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی رخ دهد، تمهیداتی برای تسریع در امدادرسانی در نظر گرفته شده است.

این مسئول گفت: یکی از این اقدامات آماده‌باش آتش‌نشانی و تیم‌های امداد و نجات این سازمان است و برای کاهش زمان حضور امدادگران در محل حادثه مقرر شد که خودروهای آتش‌نشانی در سطح شهر و معابر اصلی و پرجمعیت کرج مستقر شوند.

معاون شهردار کرج ادامه داد: همچنین تیم‌های سیار آتش‌نشانی نیز در معابر پرجمعیت کرج و نزدیکی هیئت‌ها و تکایا استقرار داشته و این طرح تا پایان دهه دوم محرم تداوم خواهد داشت.

مدیر روستا اظهار داشت: از سوی دیگر برای تامین امنیت دسته‌های سینه‌زنی و عزاداری نیز اقداماتی در شهرداری کرج انجام شده و با پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته، آمادگی کامل برای تامین امنیت عزاداران را داریم.

وی در پایان با اشاره به برگزاری چندین جلسه با مدیران هیئت‌های مذهبی در کرج گفت: برای حفظ ایمنی عزاداران و سوگواران سید و سالار شهیدان لازم است که مدیران هیئت‌های مذهبی اقدامات پیشگیرانه لازم را داشته باشند تا در صورت وقوع حوادث غیرقابل پیش‌بینی بتوانند اقدامات امدادی را در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

انتهای پیام/2302/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول