اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در خبرگان رهبری:

وزارت کشور حکم شهردار تبریز را به زودی ابلاغ می‌کند

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه وزارت کشور حکم شهردار تبریز را به زودی ابلاغ می‌کند گفت: در این خصوص با وزارت کشور و استاندار جدید آذربایجان‌شرقی صحبت کرده‌ام.

وزارت کشور حکم شهردار تبریز را به زودی ابلاغ می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده‌هریسی صبح امروز در نشستی با شهرام دبیری اسکویی رئیس شورای شهر کلانشهر تبریز با بیان اینکه افزایش تعداد اعضای شوراهای شهر باعث حل مشکلات شهرها نمی‌شود اظهار کرد: از سویی اداره شورای شهر با اعضای بیشتر بسیار مشکل می‌شود و این تعداد اعضا باعث ایجاد تداخل‌های زیادی بین شورا و شهرداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری نمی‌تواند خودش را با مجموعه مطالبات و خواسته‌های اعضای بیشتر شورا تنظیم کند ادامه داد: اگر نفرات کم باشند می‌تواند ضمن اخذ مطالبات مردم از طرف اعضای شورا، نقطه بهینه‌ای را پیدا کرده و بر اساس آن عمل کند اما وقتی تعداد دو برابر می‌شود پیدا کردن آن نقطه بهینه خیلی سخت‌تر می‌شود.

هاشم‌زاده‌هریسی با بیان اینکه افزایش تعداد اعضای شوراهای شهر بار مالی را برای شهرداری‌ها زیاد می‌کند، افزود: این مشکل به خصوص برای شهرداری‌های شهرهای کوچک حادتر خواهد بود و مشکل دیگر این است که تعدد اعضا تنش‌ها را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه انحصارطلبی می‌تواند شوراها را به انحلال بکشاند افزود: اعضای شوراها در کلانشهرها باید از تعصب‌های جناحی و گروهی برحذر بوده و همه با هم در جهت پیشرفت شهرها تلاش کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اعضای شوراها تلاش کنند به جای اختلافات، اشتراکات را افزایش دهند ادامه داد: متاسفانه در انجام کار جمعی و شورایی موفق نبوده‌ایم و نتوانسته‌ایم فرهنگ کار گروهی را در کشور بسط دهیم و باید بگویم رضایت کامل از فعالیت شوراهای شهر در کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مروری بر آزمون و خطاها و تجارب تلخ و شیرین دوره‌های گذشته شوراها برای اعضای جدید ضروری است تا با استفاده از آن تجربیات در راستای نهادینه کردن بیشتر تفکر شورایی تلاش کنند افزود: اعضای محترم شورا در نظر داشته باشند که عملکرد آنها باعث شیرین کامی یا تلخ‌کامی مردم خواهد شد.

هاشم‌زاده‌هریسی خاطرات تندروی دوره اول شورای شهر ‏تهران را تلخ خواند و گفت: شوراهای شهرها باید در تعامل سازنده و معقول با گروه‌ها و دور از جار و جنجال، به اولویت‌بندی ‏فرهنگی، اخلاقی، رفاهی و عمرانی شهرها بپردازند و بیشتر با حس و حال اجتماعی کار کنند و به حل مسائلی بپردازند که مردم روزانه در زندگی خود با آنها ارتباط دارند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور حکم شهردار تبریز را بزودی ابلاغ می‌کند افزود: در این خصوص با وزارت کشور و جبارزاده استاندار جدید آذربایجان شرقی صحبت کرده‌ام.

شهرام دبیری نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات شورای اسلامی کلانشهر تبریز، خواستار همکاری و تعامل بیشتر علما و روحانیون با شوراهای شهر شد.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول