اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

27 روز از انتخاب شورا گذشت

سکوت در مقابل تاخیر ابلاغ شهردار تبریز سئوال برانگیز است

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: نه تنها در امضاء و ابلاغ حکم شهردار تبریز تعلل می‌شود بلکه هیچ مکاتبه‌ای با شورا مبنی بر نبود شرایط لازم در شهردار منتخب و یا وجود مانع و مشکل خاص صورت نگرفته است.

سکوت در مقابل تاخیر ابلاغ شهردار تبریز سئوال برانگیز است

سعید حاجی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: بر اساس تبصره 3 ماده 76 قانون تشکیلات شوراهای اسلامی وزیر کشور موظف است حکم شهردار معرفی شده از سوی شورا را ظرف 10 روز صادر کند و در صورتیکه شهردار منتخب را واجد شرایط ندانند باید موضوع را با ذکر دلایل و مستندات به شورا ارجاع دهند.

وی با اشاره اینکه صادق نجفی به عنوان شهردار منتخب رأی اکثریت شورا را کسب کرده است، افزود: ایشان به موقع از سوی شورا به وزارت کشور معرفی و تمام مراحل اداری برای ابلاغ حکم وی سپری شده اما با گذشت نزدیک به یک ماه از جلسه انتخاب شهردار نه تنها حکمی برای شهردار از سوی وزارت کشور ابلاغ نشده بلکه دلایل این موضوع نیز به شورا عنوان نشده است.

حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه روندی که منجر به تعیین و انتخاب شهردار منتخب شده کاملاً قانونی بوده است، گفت: متأسفانه به دلایل نامعلوم در امضاء و ابلاغ حکم شهردار منتخب شورا تعلل می‌شود که تعلل در ابلاغ حکم نجفی، به ضرر مردم و شهر تبریز است.

این عضو شورای چهارم کلان شهر تبریز با اشاره به ضرورت تسریع در ابلاغ حکم شهردار و بداخلاقی‌هایی که در این زمینه صورت گرفته گفت: به نظر می‌رسد برخی درصدد تأخیر در ابلاغ به موقع حکم شهردار منتخب تبریز هستند و این مصداق بارز بداخلاقی و بی‌توجهی به رأی اکثریت نمایندگان مردم در شورا است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز با یادآوری اینکه کسانی پیش از انتخاب شهردار، تعلل در این موضوع مهم را نکوهش می‌کردند، گفت: اکنون این افراد در مقابل تاخیر در ابلاغ حکم سکوت اختیار کرده‌اند که جای سئوال، تعجب و تأسف است.

حاجی‌زاده تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی را تعامل، همفکری و همراهی همه اعضای شورا، رفع اختلاف نظرها و حمایت و پشتیبانی از شهردار منتخب کلان شهر تبریز دانست.

صادق نجفی مدیر عامل سابق منطقه آزاد ارس که جزو گزینه‌های استانداری آذربایجان‌شرقی نیز مطرح می‌شد یک ماه پیش و 2 روز بعد از انتخاب مدیرعامل جدید برای این منطقه اقتصادی با رأی اکثریت اعضای شورا و با 11 رأی مثبت به عنوان شهردار کلانشهر تبریز انتخاب شد و این انتخاب به همراه انتخاب استاندار جدید شور و نشاطی را در تبریز و آذربایجان‌شرقی برای بوجود آمدن تحولات بنیادین نوید داد ولی متاسفانه با نامهربانی تعدادی تاکنون حکم ایشان ابلاغ نشده و ظاهرا در پای کار وزیر کشور ترمز انتخاب کلان شهر تبریز کشیده شده و سنگ‌هایی هم جلوی آن انداخته شده که امیدواریم به زودی این سنگ‌ها برداشته شود و با ابلاغ حکم شهردار جدید مجموعه شهرداری کلانشهر تبریز با همکاری اعضای شورای منتخب تخته گاز با اولویت بخشی به اموری نظیر آبادانی و توسعه شهر برای همشهریانی که شایستگی هر گونه خدمتی را دارند پیش بروند.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول