اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان:

پسماندهای عفونی معضل زیست‌محیطی گیلان است

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه سرمایه‌گذاران برای ایجاد واحدهای پسماند در چارچوب ضوابط زیست‌محیطی اقدام کنند، گفت: پسماندهای عفونی یکی از معضلات زیست‌محیطی گیلان است.

پسماندهای عفونی معضل زیست‌محیطی گیلان است

امیر عبدوس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت احداث سیستم تصفیه‌خانه‌ مرکزی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را مورد تأکید قرار داد.

وی با اشاره به ساخت تصفیه‌خانه مرکزی نواحی شهرک‌های صنعتی گیلان اظهار کرد: از 20 شهرک صنعتی موجود تعداد هشت شهرک صنعتی دارای سیستم فاضلاب صنعتی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان صرفه‌جویی در ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی را از ویژگی‌های شهرک‌های صنعتی عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذاران بهتر است به طرف این شهرک‌ها هدایت شوند.

وی درباره ایجاد تصفیه‌خانه بیمارستان‌های استان تصریح کرد: از 30 بیمارستان دولتی و خصوصی گیلان تعداد هفت بیمارستان به سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب مجهز هستند و فاضلاب‌های بیمارستانی بیشتر بیمارستان‌ها در داخل رودخانه گوهررود و ... سرازیر می‌شود.

عبدوس با تصریح بر اینکه در گیلان آب‌های سطحی پذیرای فاضلاب‌های بیمارستانی هستند، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در ساخت تصفیه‌خانه‌های بیمارستانی می‌تواند سرمایه‌گذاران را به طرف خود هدایت کند.

وی ایجاد صنایع پسماند و بازیافت را مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار داد و یادآور شد: در گیلان پسماند کشاورزی بالاترین حجم پسماند را دارد.

این مسئول، انواع پسماند را از نوع عادی، پزشکی، کشاورزی، صنعتی و ویژه ذکر کرد و افزود: انواع پسماندها می‌تواند سرمایه‌گذار را در ایجاد نوع صنایع و امحای آن هدایت کند.

وی احداث واحدهای ورمی‌کمپوست را یکی از بسترهای مناسب سرمایه‌گذاری ذکر کرد و متذکر شد: از ورمی‌کمپوست می‌توان در کشاورزی استفاده کرد.

عبدوس ورمی‌کمپوست را یکی از غنی‌ترین کودهای شناخته شده خواند و تصریح کرد: پسماندهای عفونی یکی از معضلات زیست‌محیطی گیلان است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در امر ایجاد مراکز خصوصی امحای پسماند می‌تواند با رعایت ضوابط زیست‌محیطی انجام شود، خاطرنشان کرد: هزینه امحای پسماند توسط تولید کننده آن پرداخت می‌شود بنابراین سرمایه‌گذاری و استقرار صنایع پسماند بسیار مهم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان پسماند ویژه را از نوع خطرناک عنوان کرد و متذکر شد: سرمایه‌گذاران با ایجاد واحدهای پسماند، امحای پسماند ویژه و خطرناک و شیمیایی را انجام دهند.

انتهای پیام/2300‌/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول