اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نوشهر خبر داد

عدم اختصاص اعتبار برای ساماندهی رودخانه‌های نوشهر

فرماندار نوشهر با اشاره به عدم تخصیص اعتبار برای ساماندهی رودخانه‌های نوشهر گفت: سیل سال گذشته نوشهر در مناطق سیل‌گیر تکرار شد.

عدم اختصاص اعتبار برای ساماندهی رودخانه‌های نوشهر

محمدعلی قمی اویلی در آستانه فرا رسیدن 22 آبان،سالروز وقوع سیل نوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: در سیل سال گذشته مردم نوشهر و دو بخش تابعه آن به شکل دوره‌ای از سیل آسیب دیدند.

*وقوع مجدد سیل یعنی بی‌توجهی مسئولان

وی افزود: مدیران باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند که وقتی جایی آسیب می‌بیند انتظار مردم از مدیران این است که دیگر آن مشکل در آن منطقه رخ ندهد که اگر حادثه دوباره در آن منطقه رخ دهد نشان می‌دهد که مسئولان نسبت به آن بی‌توجه بوده‌اند.

*تکرار سیل 9 سال پیش در نوشهر و خرابی‌ها

فرماندار نوشهر با اعلام اینکه نوشهر در یک فاصله زمانی 9 ساله در سال قبل شاهد وقوع سیل ویرانگری در داخل شهر بود، خاطرنشان کرد: در این سیل همان خانه‌ای که در سال 82 بر اثر سیل تخریب شد در سال 91 نیز همان خانه از خطر سیل در امان نماند.

وی با بیان اینکه باید در ساخت‌و‌ساز بعدی سطح ارتفاع و مسائل ایمنی رعایت می‌شد، گفت: در ارائه مجوز نیز باید به این مسائل توجه داشت.

*جلوگیری از ساخت‌و ساز در حریم رودخانه‌ها

قمی در ادامه به آزادسازی حریم رودخانه‌ها اشاره کرد و متذکر شد: باید آزادسازی حریم رودخانه‌ها رعایت شود و از ساخت‌و‌سازها در حریم رودخانه‌ها جلوگیری شود.

وی با اعلام اینکه پس از وقوع سیل 91 این عهد را بستیم تا آنچه را که در گذشته خطا و اشتباه بود دیگر تکرار نشود، تصریح کرد: بر این اساس به صورت یک مجموعه، یک افق و دورنمایی را در پیش گرفتیم که در آن یک افق کوتاه مدت را با شرایط سیل سروسامان می‌دادیم.

فرماندار نوشهر بیان داشت: یک افق میان مدت برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی بعدی و مصونیت در برابر باران‌های فصلی بود و دیگری هم افق دراز مدت که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

*عدم اختصاص اعتبار برای ساماندهی رودخانه

قمی با اشاره به اینکه در برنامه کوتاه مدت از امکانات و ظرفیت شهرستان بهره گرفتیم، گفت: دستگاه‌های مانند شهرداری و  بنیاد مسکن در این زمینه تلاش کردند اما برخی دستگاه‌ها هم تعلل کردند که به آنها تذکر داده شد.

وی با اعلام اینکه اکنون پس از گذشت یک‌سال از وقوع سیل در نوشهر هنوز اعتباری برای ساماندهی رودخانه بعد از سیل در نوشهر اختصاص نیافت، بیان داشت: اگر ساماندهی صورت گرفت به دلیل مدیریت شهرستانی و نیز راهنمایی‌های استاندار وقت بود.

*تخلیه 600 کامیون لجن

فرماندار نوشهر در ادامه به روند ساماندهی اشاره و اظهار داشت: فقط در سرشاخه‌گیر رودخانه «نیرنگ» حدود 600 کامیون لجن خارج شد.

وی با اشاره به درختان و سرشاخه‌های بزرگی که سیل با خود آورده بود، تصریح کرد: برای مکان تخلیه لجن هم با مشکل مواجه بودیم.

قمی با اشاره به  اینکه بعد از این موضوع، اعتباراتی را از محل حوادث برای منابع طبیعی دیده شد، ادامه داد: در بالا دست سرشاخه‌گیر برای مدیریت ارتفاع رودخانه و جلوگیری از رانش دیواره‌های رودخانه چند رسوب‌گیر زده شد که امسال در سالروز وقوع سیل در سال 91 در نوشهر بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/86019/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول