اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا نیمه‌ها شب

عاشقان آل‌الله در جوار حضرت عبدالعظیم با امام حسین (ع) تجدید بیعت کردند

بیش از هزاران عاشق آل‌الله در قالب ده‌ها دسته عزاداری تا نیمه‌های شب با حضور در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم (ع) به اقامه عزا پرداختند.

عاشقان آل‌الله در جوار حضرت عبدالعظیم با امام حسین (ع) تجدید بیعت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، در جریان سومین شب از برگزاری مراسم پرشور مذهبی مسلمیه، عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با حضور گسترده خود در صحن‌ها، شبستان‌ها و مسیر های منتهی به حرم مطهر، ایام شهادت حضرت مسلم‌بن‌عقیل علیه‌السّلام فرستاده ویژه حضرت امام حسین علیه‌السلام به شهر کوفه را گرامی داشتند.

سومین شب مسلمیه در ری غوغای دیگری برپا بود، بیش از ده‌ها هزار عاشق مکتب اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام با حضور در بارگاه ملک پاسبان حضرت عبدالعظیم ضمن گرامیداشت شهادت حضرت مسلم (ع) بار دیگر با آرمان‌ها و ارزش‌های دین مبین اسلام، اهل بیت عصمت و طهارت و انقلاب شکوهمند اسلامی تجدید بیعت کردند.

در این آیین سنتی و مذهبی با حضور دسته‌ها و هیئت‌های عزادار، صحن‌ها،‌ شبستان‌ها، معابر و خیابان‌های منتهی به آستان مقدس مملو از مومنان شده و عاشقان خاندان عترت و طهارت علیهم‌السلام در کنار مزار مطهر محّدث والامقام حضرت عبدالعظیم‌الحسنی و امامزادگان مجاور علیهم‌السلام به مرثیه‌سرایی و روضه‌خوانی پرداختند.

مردم مومن، ولایی و غیور ایران اسلامی، پیر و جوان و زن و مرد تا پاسی از شب با اقامه عزا کردند و اشک ماتم ریختند.

بر اساس گزارش خبرنگار اعزامی کربلای ایران تا پاسی از شب میزبان 28 دسته عزاداری بود و دسته میزبان (آستان حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام) در ساعات ابتدایی روز عرفه آخرین دسته‌ای بود که با مدیحه‌سرایی استاد سازگار، علی مشکینی، احمد طالبی و پیرغلامی از عاشقان آل‌الله به اقامه عزا پرداختند.

بنا بر این گزارش در این مراسم پرشور و مذهبی که همه ساله در ایام مسلمیه به مدت سه شب بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در بارگاه ملکوتی حضرت سیدالکریم علیه‌السلام برگزار می‌شود، دسته‌های سینه‌زنی به‌همراه پرچم‌های هیئت‌های مذهبی خود از نقاط مختلف کشور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی علیه‌السلام ‌حضور می‌یابند.

حضرت مسلم‌بن‌عقیل سرباز فداکار راه حق و فرستاده نهضت سیدالشهدا علیه‌السلام و سفیر فرزند رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله و سلم در نهم ذی‌الحجّه سال شصت هجری به شهادت رسید و اولین جان‌نثار حماسه تاریخ‌ساز و جاویدان عاشورا شد.

انتهای پیام/2462/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول