اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازیکن سابق سپاهان:

سپاهان شرایط مطلوب برای قهرمانی را ندارد/مدیرعاملی باشگاه سپاهان یک کار نیمه وقت نیست

بازیکن سابق سپاهان گفت: مدیرعامل باشگاهی مانند سپاهان بودن یک کار نیمه‌وقت نیست.

سپاهان شرایط مطلوب برای قهرمانی را ندارد/مدیرعاملی باشگاه سپاهان یک کار نیمه وقت نیست

محمود یزدخواستی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: کرانچار مدتی بود تمرینات سپاهان را صبح‌ها برگزار می‌کرد و من نمی‌دانم برگزاری تمرینات در صبح‌ها چه تغییرات مثبت فیزیولوژیکی می‌تواند برای بازیکنان داشته باشد.

وی با بیان اینکه در تمرینات سپاهان هیچ یک از مسئولین این باشگاه حاضر نبوده‌اند تصریح کرد: رسم است هرگاه تیم قصد دارد از اصفهان خارج شود در جلسات آخرشان مسئولینی که بیان و حضورشان در تیم تاثیرگذار است و دلگرمی برای بازیکنان بوجود می‌آورند در تمرینات حضور می‌یابند.

*مدیریت سپاهان افراد فنی نیستند

بازیکن سابق سپاهان با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از عوامل مختلف در عدم نتیجه‌گیری تیم تاثیرگذار بوده است ادامه داد: یک از این عوامل مدیریت کارخانه است که هیچ یک افراد فنی نیستند، همین افراد رحیمی را کنار گذاشته و پس از آن آقای ترابیان را آوردند که این فرد نیز برای یک کار پرحجم مانند مدیریت باشگاه سپاهان تنها هفته‌ای دو روز را در باشگاه هستند در حالیکه زمان آقای ساکت وی وقتی برای اینکه حتی برای خانواده‌اش بگذارد نداشت.

وی تاکید کرد: مدیریت یک باشگاه یک کار نیمه‌وقت نیست و لازم است یک مدیر تمام وقتش را برای تیم بگذارد تا بتواند قابلیت‌ها و شایستگی‌های باشگاه را در سطح اول کشور حفظ کند و کنترل نزدیک روی موارد مختلف باشگاه داشته باشد.

یزدخواستی ادامه داد: سپاهان بضاعت لازم را در سطح قهرمانی لیگ و جام حذفی نداشت و بخشی از این بضاعت مربوط می‌شود به حضور بازیکنان با استانداردهای بالاتر و بخش دیگر مربوط می‌شود به نحوه استفاده بازیکنان درون میدان که این موضوع هم اکنون امری معیوب در تیم است.

وی اضافه کرد: چند بازی است که احسان حاج صفی در خط هافبک و پشت سر دو مهاجم به کار گرفته می‌شود اما این بازیکن خصوصیات بازی در این پست را ندارد چراکه ویژگی‌های یک هافبک طراح در ذات این بازیکن نیست و وی تمایل بسیاری به کارهای انفرادی دارد و قصد دارد خودش به تنهایی به نتیجه برسد و زمانی که وی صاحب توپ می‌شود فرصت زیادی گیر مهاجمان نمی‌آید.

*معایب غلامی دیده نمی‌شود

بازیکن سابق ذوب‌آهن با اشاره به مهاجمان سپاهان گفت: محمد غلامی یک بازیکن تخریبی است و آرش افشین نیز از شرایط مطلوب بسیار به دور است، بازیکنی که وارد سپاهان می‌شود به دلیل اینکه فشار بسیار هوادار را دارد نخستین چیزی را که با خودش باید به همراه بیاورد انرژی است، غلامی هم خوب بازی نمی‌کند اما معایبش دیده نمی‌شود به این دلیل که دوندگی دارد.

*مدیرعاملی باشگاه سپاهان یک کار نیمه وقت نیست

وی گفت: کرانچار سعی می‌کند بیشتر از بضاعتی که دارد استفاده کند و کمتر تلاش می‌کند ابتدا تیمش را برای قهرمانی ببندد، قلعه نویی ابتدا تیمش را برای قهرمانی می‌بندد و پس از آن به دنبال کسب قهرمانی می‌رود و به طور مثال اگر بازیکنی در حد غلامی که هم اکنون در این تیم فیکس بازی می‌کند اگر بیرون بیاید بازیکن مناسبی که جایگزینش شود وجود ندارد و به همین دلیل است که می‌گویم این تیم شرایط مطلوب و استاندارد برای رقابت در سطح اول فوتبال ایران ندارد و تا زمانی که این نقاط ضعف برطرف نشود نمی‌توان انتظار زیادی از سپاهان داشت.

یزدخواستی با بیان اینکه 12 سال در سپاهان بوده‌ و 30 سال در ذوب‌آهن حضور داشته‌ام اضافه کرد: تجربه زیادی در فوتبال این دو باشگاه دارم رحیمی از خانواده فوتبال بود اما اخلاق نوینی نداشت و هیچ یک از این مدیران قابل قیاس با ساکت نیستند چراکه مدیری با قابلیت‌های بسیار بالا بود.

*رحیمی بر چه اساسی قصد داشت نویدکیا را سرمربی تیم کند

وی با اشاره به نویدکیا تصریح کرد: در صورتی‌ که این بازیکن قصد نداشته باشد بازی کند صحبت پیرامون وی برای اضافه شدن به کادر فنی یا هیئت مدیره اشکالی ندارد اما اگر کاپیتان سپاهان بخواهد به بازی خودش ادامه دهد این صحبت‌ها در مورد وی اشتباه است.

ملی پوش سابق سپاهان ادامه داد: من نمی‌دانم آقای رحیمی بر چه اساسی گفته بود نویدکیا به کادر فنی اضافه شود در حالی‌که این بازیکن باید ابتدا کلاس‌های مربی‌گری را شرکت کند و اگر این بازیکن توانایی بازی کردن داشته باشد بیشترین تاثیر را می‌تواند داشته باشد اما با آمدن این بازیکن بازهم سپاهان تکمیل نمی‌شود چرا که به یک مهاجم شش دانگ احتیاج دارد.

وی افزود: در تمرینات سپاهان اشتباهات آقای غلامی را کسی گوشزد نمی‌کرد در صورتی‌که باید این اشتباهات به بازیکنان گفته شود، و به اعتقاد من سپاهان و کرانچار توانایی ساختن یک مهاجم خوب را ندارند.

یزدخواستی در پایان گفت: من نظرات شخصی راجع به تیم و بازیکن نمی‌دهم و به عنوان یک کارشناس نظرات خود را دلسوزانه گفتم.

انتهای پیام/63020/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول