اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور صورت گرفت

برگزاری همایش شیرخوارگان در شهرهای خوزستان

همایش شیرخوارگان حسینی، ظهر و عصر امروز همزمان با سراسر کشور در شهرهای مختلف استان خوزستان با حضور مادران و طفلانشان برگزار شد.

برگزاری همایش شیرخوارگان در شهرهای خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، همایش شیرخوارگان حسینی، ظهر و عصر امروز همزمان با سراسر کشور در شهرهای مختلف استان خوزستان با حضور مادران و طفلانشان برگزار شد.

*همایش شیرخوارگان حسینی در رامهرمز

ظهر امروز از سوی هیئت رزمندگان اسلام شهرستان رامهرمز، همایش شیرخوارگان حسینی با حضور جمع کثیری از مادران و کودکان برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام محسن بومی پیرامون حفظ شعائر مذهبی و تربیت فرزند صالح اظهار کرد: اگر می‌خواهید فرزندانتان به مقامات عالی معنوی برسند باید تربیت را از زمان بارداری آغاز و ضمن دوری از نکات منفی و قرآن تلاوت کنید.

وی افزود: به همان میزان که می‌ترسید خاری در پای بچه‌هایتان برود به همان مقدار نیز باید بترسید که خطایی از آنها سر نزند.

بومی تصریح کرد: هرکس به مقامی که رسیده است از مادر او بوده زیرا که شخصیت مادر در شکل گرفتن شخصیت فرزند بسیار موثر است.

وی همچنین عنوان کرد: ائمه به ما یاد داده‌اند که فرزندانمان را با زبان تربیت نکنیم بلکه باید با اعمال خوبمان آنها را پرورش دهیم زیرا بچه‌ای که در خانه از مادر، نماز و قرآن و اخلاق نبیند شاید آنچنان که باید خوب تربیت نشود.

بومی در پایان گفت: در ارتباطات خانوادگی باید رعایت اخلاق را کرده و حریم‌ها را نشکنیم زیرا که حریم شکنی باعث بسیاری از مشکلات اخلاقی در جامعه خواهد شد.

*برگزاری 4 مراسم شیرخوارگان در شوشتر

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، عصر امروز به مناسبت کنگره جهانی علی اصغر(ع) چهار مراسم شیرخوارگان حسینی(ع) در شهرستان شوشتر برگزار شد.

در این مراسم‌هایی جداگانه که در سراسر شهرستان شوشتر برپا شد بانوان با در دست داشتن نوزادان و شیرخوارگان خود با نوای دل‌سوز رباب مادر حضرت علی‌اصغر کوچک‌ترین شهید کربلا برای این شهید مظلوم عزاداری کردند.

این مراسم‌ها در مساجد مرتضی علی(ع)، امام حسین(ع)، مقام صاحب‌الزمان(عج) و مفصل‌ترین برنامه نیز در مسجد علامه شیخ شوشتری(ره) برگزار شد.

در مراسم مسجدعلامه شیخ شوشتری(ره) که با حضور بیش از 500 مادر و نوزاد شیرخوار برگزار شد حجت‌الاسلام عبدالحسین شوشتری‌نسب نماینده ولی‌فقیه در سپاه فرودگاه‌های خوزستان به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به مصائب این شیرخوار کربلا اظهار کرد: این شیرخوار شاید از نظر سن بسیار کوچک باشد ولی مشکلات زیادی را با کرامت برطرف می‌کند و به این دلیل این شهید را باب‌الحوایج می‌نامند.

شوشتری‌نسب با اشاره به اینکه بزرگداشت شیرخوارگان حسینی مراسم بسیار باشکوهی است که هر ساله برپا می‌شود، افزود: این مراسم باشکوه سنت حسنه‌ای است که باید برگزاری ان ادامه داشته باشد.

در این مراسم که باشکوه خاصی برپا شد مداح اهل بیت کربلایی غلامرضا همتی نیز به مداحی پرداخت و با ذکر مصیبت یاد و خاطره شهید کوچک کربلا را گرامی داشت.

در دیگر مراسمی که در شهرستان شوشتر برپا شد گروه تعزیه و هنری فدک در مسجد امام حسین(ع) به صورت تعزیه و شبیه خوانی مصیبت شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) برپا کردند.

*همایش شیرخوارگان حسینی در دزفول

همایش شیرخوارگان حسینی با حضور 3 هزار شیرخوار در حرم مطهر سبزقبای دزفول برگزار شد.

امام جماعت آستان متبرکه سبزقبا (ع) در این آئین به نقش بانوان در تربیت و پرورش انسان‌های وارسته و نقش ویژه بانوان در صدر اسلام اظهار کرد: حضرت مریم(س) ،حضرت فاطمه(س) ،حضرت خدیجه (س) و دیگر بانوان بزرگ اسلام در کنار پیامبران توانستند نقش آفرینی کنند و حماسه تاریخی بیافرینند.

حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پوره به بانوان توصیه کرد: مانند بانوان اسلام پیام رسان واقعه کربلا بوده و شعائر حسینی را با حفظ حجاب زنده نگه دارند.

صفرعلی خداداد مدیر آستان متبرکه سبزقبا(ع) و مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول نیز تصریح کرد: این آئین به همت اداره اوقاف وامور خیریه و آستان متبرکه سبزقبای دزفول برگزار شده است.

اجرای مرثیه خوانی و نوحه سرایی از دیگر بخش‌های این همایش بود.

*همایش شیرخوارگان حسینی در آبادان

همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه ماه محرم در مصلای ثامن الائمه (ع) آبادان برگزار شد.

در این آئین معنوی مادران آبادانی در حالی که نوزادان خود بر دستان و آغوش خود داشتند با بلند کردن آنها به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) لالایی سردادند و کودکان شیرخوار آبادانی لباس‌های متحد شکل سبز بر تن کرده و سربندهای یا حسین (ع) و یا ابالفضل العباس (ع) بر پیشانی بسته بودند.

طبق سنتی دیرینه شرکت کنندگان، درهمایشی که به نام طفل شیرخواره سید الشهدا (ع) برپا شد، فرزندان خود را نذر حضرت علی اصغر (ع) کرده و برای سلامت و سعادت آنان، شهید نوزاد کربلا را نزد خداوند متعال واسطه قرار می‌دهند.

مداحان نیز در همایش شیرخوارگان حسینی به یاد شهدای دشت نینوا مرثیه سرایی و نوحه خوانی کردند.

*همایش شیرخوارگان حسینی در شوش

همایش شیرخوارگان حسینی (ع) با حضور مادران و اطفال شیرخوار در آستان دعبل خزایی و عبدالله بن علی (ع) شوش برگزار شد.

همچنین شیرخوارگان و کودکان بیمار نیز برای شفا گرفتن از دارالشفای امام حسین(ع) و باب الحوائج به همراه مادرانشان در این همایش شرکت کردند.

این مراسم به همت اداره اوقاف وامور خیریه شوش، بسیج خواهران و مهد قرآن الزهرا(س) برگزار شد.

*همایش شیرخوارگان حسینی در اندیمشک

همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه در حسینیه ثارالله اندیمشک نیز برگزار شد.

مرثیه خوانی در سوگ شهادت امام حسین (ع) و یارانشان از دیگر بخش های این همایش بود.

و همایش‌هایی مشابه و همزمان با سایر شهرهای استان و کشور در سراسر خوزستان از جمله خرمشهر، دزفول، شادگان و دیگر مناطق برگزار شد تا مادران به سوگ شیرخوارگان کربلا به عزا بنشینند و واقعه کربلا بیش از پیش زنده نگه داشته شود.

انتهای پیام/ 72001/ل40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول