اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌شهر و میمه:

قیام امام حسین(ع) موجب هدایت مردم شده است

امام جمعه شاهین‌شهر و میمه گفت: قیام امام حسین (ع) موجب هدایت مردم شده است.

قیام امام حسین(ع) موجب هدایت مردم شده است

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان ظهر امروز در ابتدای خطبه‌های این هفته نماز جمعه شاهین‌شهر با اشاره به نزدیک شدن عاشورا و تاسوعای حسینی و با بیان اینکه انسان اشرف همه مخلوقات است به بیان یکی از امتیازهای انسان از بدو تولد تا زمانی که از دنیا رخت می‌بندد پرداخت و اظهار کرد: «این امتیاز اشک یا همان گریه کردن است.»

وی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) که طاعاتی از شب را در نخلستان‌های کوفه هنگامی که به عبادت و راز و نیاز با خدا می‌پرداختند این قدر از ترس خدا گریه می‌افتادند؛ به گونه‌ای که غش می‌کردند، ابراز کرد:  «گریه یکی از غرائض انسان است که باید در مسیر صحیح هدایت شود.»

امام جمعه شاهین‌شهر و میمه با اشاره به بارزترین گریه، ادامه داد: از بارزترین گریه‌ها ،گریه بر مصائب روا رفته بر سید و سالار شهیدان عبدالله الحسین (ع) در کربلا است.

وی با اشاره به اجر و ثواب گریه، ارزش قطره اشک، خواص چشم گریان، خواص گریه، خواص مجالس ذکر مصائب با توجه به منابعی همچون «بحارالانوار»، «منتهی الآمال ترجمه» و «خصائص الحسینیه» برای امام حسین(ع)، به خواص ذیل پرداخت و تأکید کرد: همه چشم‌‌ها در روز قیامت گریانند، مگر چشمی که بر امام حسین(ع) گریه کرده باشد، آن چشم روشن شود به نور کوثر و نظر به آن، آن چشم را ملائکه تبرک می‌‌کنند و اشک را خود از آن پاک می‌‌کنند.

ملکیان با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند: اگر می‌خواهی برای چیزی گریه کنی برای امام حسین(ع) گریه کن و در ادامه نیز فرمودند: کسی که برای جدم امام حسین(ع)شعری بسراید و بخواند خداوند گناهان او را می‌بخشد، تصریح کرد: در سایه همین عزاداری و گریه بر مصائب امام حسین (ع) است که میلیاردها انسان بهشتی شده‌اند و همچنین این قیام عبدالله الحسین(ع) است که موجب هدایت مردم شده است.

این مسئول با بیان اینکه «امام خمینی(ره) فرمودند: محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، افزود: هر کسی که تا به حال خداوند این مرحمت را در حق او کرده باشد و توانسته باشد قطره اشکی در عزای آن حضرت از دیدگان جاری سازد، به خوبی آثار و برکات نورانی و حالات معنوی وصف‌ناشدنی آن را در یافته است و کسانی که در مجالس ذکر او شرکت می‌‌کنند، به خوبی حال و هوای آنجا را درک کرده و ارتباط معنوی عمیقی با حضرتش برقرار می‌‌سازند.

امام جمعه شاهین‌شهر و میمه در ابتدای خطبه‌های دوم در جمع نمازگزاران با اشاره فرمایشی از«امام علی(ع) که خطاب به فرزندانش فرمود: شما را به سفارش تقوا و رعایت نظم در کارها سفارش می‌کنم،به در گذشت «حبیب الله عسگر اولادی» اشاره کرد و بیان داشت: به حق که شادروان حبیب‌الله عسگر اولادی،حبیب مظاهر انقلاب بود و به فرمایشات امام خمینی(ره) در مورد ایشان اشاره کرد و گفت: همانند مرحوم عراقی مردی صالح و فداکار بودند.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت در گذشت مجاهد انقلابی حبیب‌الله عسگر اولادی، ادامه داد: مقام معظم رهبری در این پیام حبیب‌الله عسگراولادی را مردی خستگی‌ناپذیر و در خدمت انقلاب توصیف کردند که نزدیک به 14 سال زیر سخت‌ترین شکنجه‌های رژیم طاغوت عمر خود را سپری کردند.

ملکیان با اشاره به حضور کم‌نظیر مردم، مسئولان، دانشجویان و دانش‌آموزان در راهپیمایی 13 آبان امسال با توجه به فرمایشات مهم مقام معظم رهبری قبل از راهپیمایی 13 آبان، خاطرنشان کرد: سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که فرمودند: لبخند فریب‌کارانه دشمن نباید کسی را دچار خطا کند،ملت متکی به قدرت درونی از اخم و تحریم دشمن متلاطم نمی‌شود،دولت و کنگره آمریکا تحت تسلط سرمایه‌داران و شرکت‌های رژیم نامشروع صهیونیستی هستند،موجب شد راهپیمایی امسال 13 آبان باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون کشورهای جهان و متحدانش فهمیده‌اند که آمریکا با توجه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی خود دارای یک ماهیت جاسوسی است،تصریح کرد: به یک مرتبه 120 میلیارد شنود حتی از کشورهای متحدش این فعالیت را تأیید می‌کند که آمریکا یک جاسوس به تمام معناست.

امام جمعه شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه عزاداری یک نوع عبادت است، تأکید کرد: این را هم فراموش نکنیم که شیطان دشمن عبادت است و باید مواظب باشیم در انجام دادن اعمال عزاداری‌هایمان به شیطان نیفتیم.

وی با اشاره پرهیز از افراط و تفریط‌ها در عزاداری‌ها،اضافه کرد: چند سال پیش رژیم جعلی صهیونیست در کنگره‌ای که جهت بررسی مواردی که موجب نابودی صهیونیستی می‌شود برگزار کرده بودند به این نتیجه رسیده بودند که خطر ادیانی که دارای حماسه هستند و امید به آینده دارند،نوع تهدید برای رژیم جعلی صهیونیست به حساب می‌آیند.

ملکیان در پایان با اشاره هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به خطرات پیری جمعیت کشور،بیان داشت:  مقام معظم رهبری بر ضرورت کار عمیق و علمی و فرهنگ‌سازی برای اقناع نخبگان در زمینه جمعیت کشور تأکیدات فراوانی کردند.

انتهای پیام/63023/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول