اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مجمع جهانی حضرت علی‎اصغر (ع) در گلستان:

همایش شیرخوارگان حسینی در 23 شهر و 28 روستای گلستان برگزار شد+تصاویر

مسئول مجمع جهانی حضرت علی‎اصغر (ع) در گلستان از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 23 شهر و 28 روستای این استان خبر داد.

همایش شیرخوارگان حسینی در 23 شهر و 28 روستای گلستان برگزار شد+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجید رجبی‎نیا ظهر امروز در حاشیه همایش شیرخوارگان حسینی که در امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار شد در گفت‎وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: امسال گلستان میزبان برگزاری هفتمین همایش شیرخوارگان حسینی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه بود که با استقبال گسترده‎ای از سوی عزاداران خاندان عصمت و طهارت (ع) مواجه شد.

وی مهمترین پیام همایش شیرخوارگان حسینی را بیعت مجدد نوگلان کوچک با طفل شش ماهه امام حسین (ع) خواند و تصریح کرد: این همایش با شعار «شیرخوارگان حسینی مدافعان حرم حضرت زینب (س) و سربازان کوچک امام زمان (عج)» در سراسر کشور برگزار شد.

حضور 5 هزار نوزاد در همایش شیرخوارگان حسینی در گرگان/ استقبال گلستانی‎ها بی‎نظیر بود

مسئول مجمع جهانی حضرت علی‎اصغر (ع) در گلستان با بیان اینکه استقبال مردم استان از این همایش در نوع خود بی‎نظیر بود، ابراز داشت: سه شبستان امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان، داخل ضریح و صحن امامزاده مملو از جمعیت بود که این امر حاکی از استقبال پرشور و شعور مردم ولایتمدار گلستان است.

رجبی‎نیا از حضور نزدیک به 5 هزار نوزاد به همراه مادران‎شان در همایش شیرخوارگان حسینی در گرگان خبر داد و گفت: همه حضرت علی‎اصغر (ع) را به عنوان سربازی کوچک در صحرای کربلا می‎شناسند، این طفل شش ماهه با دستان کوچک خود حاجات زیادی را روا می‎کند.

وی از حضور بیش از 10 هزار نفر جمعیت در امامزاده یحیی‎بن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس خبر داد و گفت: وحدت شیعه و سنی یکبار دیگر به طور مثال‎زدنی در سراسر استان به نمایش درآمد، مادران و کودکان زیادی امروز در همایش شیرخوارگان حسینی شرکت کردند تا فرزندان خود را بیمه آن حضرت کنند.

همه خود را مکلف به احیای امر به معروف و نهی از منکر بدانند

مسئول مجمع جهانی حضرت علی‎اصغر (ع) در گلستان با تاکید بر اینکه همه باید خود را مکلف به احیای امر به معروف و نهی از منکر بدانیم، اظهار داشت: هدف از برگزاری مراسمات فرهنگی در راستای ترویج معروفات و جلوگیری از منکرات است که بازخورد آن در جامعه اسلامی باید هویدا شود.

رجبی‎نیا با بیان اینکه آموزش باید مهمترین رکن مداحی‎ها باشد، افزود: منبرهای عزاداری اهل‎بیت (ع) آنقدر مقدس است که نباید هر چیزی در آنجا بیان شود.

وی ترویج فرهنگ عاشورایی را یکی از نیازهای جامعه برشمرد و گفت: هر لحظه عاشورا برای ما درسی بزرگ است که باید به درستی به نسل جوان انتقال پیدا کند.

انتهای پیام/83001/ل40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول