اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

تداوم عزت نظام اسلامی در گرو الگوگیری از فرهنگ عاشورا است

امام جمعه چرام گفت: تداوم عزت و اقتدار نظام اسلامی در گرو الگوگیری کامل از فرهنگ عاشورا است.

تداوم عزت نظام اسلامی در گرو الگوگیری از فرهنگ عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان این‌که در آستانه عاشورای حسینی قرار داریم، این مصیبت جانسوز را خدمت امام زمان (عج) و نائب بر حقش امام خامنه‌ای و نمازگزاران تسلیت گفت.

تداوم عزت و اقتدار نظام اسلامی در گرو الگوگیری کامل از فرهنگ عاشورا است

امام جمعه چرام در ادامه تداوم عزت و اقتدار نظام اسلامی را در گرو الگوگیری کامل از فرهنگ عاشورا دانست و اظهار داشت: قیام و حرکت امام حسین (ع) صحیفة جامعی است از درس‌های گوناگون معرفتی و معنوی، فضیلتی انسانی، دنیوی، اخروی، فردی و اجتماعی برای تمام انسان‌ها در تمام دوران‌ها و زمان‌ها.

وی افزود: هر کس که بخواهد در هر زمینه رشد کند و به تکامل برسد راهی جز تامل در این حرکت و عمل به آن را ندارد همانگونه که پیامبر معظم اسلام (ص) فرمود «ان‌الحسین مصباح‌الهدی و سفینة النجاة».

طزری عنوان کرد: اگر حسین (ع) چراغ هدایت است و کشتی نجات، راه نجات از طوفان‌های سهمگین زندگی دنیوی و اخروی سوار شدن بر کشتی نجات امام حسین (ع) است.

این مسئول با بیان این‌که اگر ما امروز یک نگاه مختصر به انقلاب خود داشته باشیم به وضوح در می‌یابیم که رمز پیروزی ما و استمرار نظام ما با آن همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها، الگوگیری از قیام امام حسین (ع) بوده است، گفت: اگر می‌خواهیم نظام ما با همین عزت و اقتدار به حرکت خود ادامه دهد باید همچنان صحیفه قیام امام حسین (ع) در پیش روی ما باز باشد و نقشه راه و حرکت ما نقشه‌ای باشد که امام حسین (ع) برای ما ترسیم کرده است.

وی عنوان کرد: امام حسین (ع) به ما آموخت که با اخلاص و ایمان به خدا و بصیرت کامل حتی با اندک انسان‌های مومن و آزاده می‌توان در مقابل جبهه کفر که با تمام امکانات در مقابل ما ایستاده است، ایستاد و پیروز هم شد.

خطیب جمعه چرام با اشاره به این مطلب که هدف امام حسین (ع) زنده نگه‌داشتن اسلام بود و به این هدف هم رسید، خاطرنشان کرد: امام (ره) با الگوگیری از این حرکت امام قیام خود را علیه کفر و استبداد شروع کرد و با کمک و همراهی ملت و با ایستادگی در مقابل دشمنان و جبهه کفر توانست بر ابر قدرت‌های زمان به پیروزی برسد، امروز هم ما به این اقتدار در سطح جهان رسیده‌ایم که می‌توانیم در تحولات جهانی نقش داشته باشیم.

وی اظهار داشت: دشمنان، امروز تصور کرده‌اند که با تهدید به جنگ و شدت بخشیدن به تحریم‌ها و با تبلیغات منفی علیه نظام اسلامی می‌توانند نظام اسلامی را به زانو در آورند اما نمی‌دانند که همه این امور در برابر عزم جدی مردم ما با رهبری امام خامنه‌ای نقش بر آب است.

طزری با تاکید بر این‌که دشمنان ما هم این مهم را بدانند که با ملتی که امام حسن (ع) سرلوحه کارهای اوست نمی‌توان با زبان زور سخن گفت، تصریح کرد: این ملت حاضر است جان خود را بدهد تحریم‌ها را تحمل کند اما زیر بار ظلم نرود.

وی متذکر شد: البته وضعیت امروز ما با زمان امام حسین (ع) تغییر کرده است و ملت ما با بینش و آگاهی کامل و تبعیت از مقام شامخ ولایت نشان داده‌اند که اگر قرار باشد عاشورای دیگری صورت گیرد این‌بار یزیدیان به هلاکت خواهند رسید و این را دشمنان ما نیز درک کرده‌اند.

انتهای پیام/82002/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول