اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از مراسم شیرخوارگان حسینی گزارش می‌دهد

امروز سربازان کوچک حسین برای اعلام جانبازی خود از گهواره برخاستند

کودک 6 ماهه در صحرای کربلا جرعه‌ای عشق نوشید و با ثبت مظلومیت واقعه عاشورا، درس ایثارگری، شهادت و جان دادن در راه ولایت را به همه جهان آموخت.

امروز سربازان کوچک حسین برای اعلام جانبازی خود از گهواره برخاستند

خبرگزاری فارس - سمانه سادات فقیه سبزواری:  لالا لالایی... مادر، نکن انقدر آخه بی‌تابی، می‌دونم که تشنه ‌آبی ... چی میشه یه کم بخوابی ... لالا لالایی ... بخواب جون بابایی.

چقد دستات تب داره ... چقد چشمات غمباره ... بخواب آروم عشق من، کمی توی گهواره

******

این نوای لالایی مادری است که طفل 6 ماهه خود را که از تشنگی در گرمای سوزان دشت کربلا بی‌تاب است به آرامش دعوت می‌کند ولی لب‌های خشکیده و ترک خورده این طفل شیرخوار، با نوای لالایی سیراب نمی‌شود.

دل مادر از غمت پر خونه ... دیگه خشکی رو لبهات مهمونه ... تو این گرما عزیز جون من ... فقط درمون دردت بارونه ...

نه لالایی فایده‌ای ندارد و این کودک 6 ماهه که بیش از سه روز است کامش با جرعه‌ای آب کامیاب نشده است خود را برای رفتن به میدان جنگ و رویارویی با دشمن آماده می‌کند.

لحظه‌های دشواری است، همه در رکاب پدر به شهادت رسیده‌اند، پسر عموی جوانش قاسم، عمویش سقای دشت کربلا ابوالفضل العباس (ع) و برادرش علی‌اکبر همه طعم شیرین شهادت را چشیده‌اند، فقط او مانده است شاید این همه بی‌تابی برای پر کشیدن سوی میدان جنگ و جنگیدن در رکاب پدر است.

این بی‌تابی چندان طول نمی‌کشد که علی‌اصغر 6 ماهه روی دستان پدر قرار می‌گیرد، گویا قرار گرفتن در آغوش پدر، تشنگی را از یادش برده است.

امام حسین (ع) در حالی که علی‌اصغر را روی دستانش بالا می‌گیرد و رو به طرف دشمن فریاد می‌زند: «ان لم ترحمونى فارحموا هذا الطفل‏» و لحظاتی بعد تیر سه شعبه‌ای گلوی سفید علی‌اصغر را روی دستان پدر نوازش می‌دهد.

علی‌اصغر 6 ماهه بر روی دستان پدر از خون خود سیراب شد، نه تشنگی بی‌تابش می‌کند و نه گرسنگی ...

***

لالا لالایی ... لالا لالایی ...

مادر، کجا رفتی‌ ای همه جونم ... بدون تو میره امونم...چطوری زنده بمونم؟ چقد آروم خوابیدی ... مادر جون آب نوشیدی؟ ... روی دست بابایی ... بگو مادر چی دیدی؟

امروز در آستانه عاشورا، سربازان کوچک حسین برای اعلام جانبازی از گهواره خویش برخاستد؛ سربازان با پیشانی‌بند سرخ «یا علی‌اصغر (ع)» امروز کفن پوشیده‌اند و منتظر فرمان گلگون لبخند‌ او هستند تا به تبعیت از امام خویش برای یاری ولی ‌زمان سر خویش را فدا کنند و مادرانی بی‌تاب از عشق آن‌ها را رو به آسمان گرفته‌اند.

خیل میلیونی مادرانی که برای همنوا با رباب آمده‌اند به چشم می‌خورند، رباب‌هایی که آمده‌اند برای علی‌اصغرشان لالایی بخوانند.

علی‌اصغر گرچه 6 ماه بیشتر نداشت ولی حماسه‌ای را در جهان خلق کرد تا اهل عالم بدانند که قربانی کربلا شدن و جان برای ولایت دادن سن و سال ندارد.

شیرخواره‌ها در آغوش مادر بهانه‌ای می‌شوند برای میعاد با 6 ماهه کربلا و گلویشان میعادگاه بوسه عشق بر حنجره غرق به خون غنچه پرپر عاشورا، رباب‌ها امروز جمع شده‌اند تا فریاد کنند حسین جان شیرخواره‌ام نذر قیام و آرمان‌هایت باشد که او هم علی‌اصغر وار حسینی شود.

مادری اشک می‌ریزد و فریاد می‌کند یا امام حسین (ع) این طفل شیرخواره‌ام تقدیم تو، کودکم را آورده‌ام که فدای علی‌اصغرت کنم.

حماسه عاشورا، قیام حسینی و شهادت طفلی 6 ماهه بر روی دستان پدر از جمله وقایعی است که بعد از گذشت یک‌هزار و 400 سال گویا هر سال تکرار می‌شود و در هر سال تاب این واقعه تاریخی بیش از پیش جگرسوز می‌شود.

برپایی همایش شیرخوارگان حسینی در 2 هزار و 300 نقطه دنیا

در همین راستا ایران با برپایی مجمعی جهانی از سال 82 تاکنون نسبت به برگزاری  همایش شیرخوارگان حسینی اقدام می‌کند و این نکته موجب نگرانی دشمنان شده است.

امسال نیز این آیین در 2 هزار و 300 نقطه ایران و جهان در نخستین جمعه ماه محرم برگزار شده و می‌توان مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی این حرکت را شناساندن نهضت ابا عبدا‌لله‌الحسین (ع) عنوان کرد.

شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) در کربلا عاطفی‌ترین نقطه حرکت امام حسین (ع) است که به معرفی مظلومیت ابا عبدالله‌الحسین (ع) در جهان می‌پردازد.

این آیین در بسیاری از کشورهای جهان با مرکزیت ایران برپا می‌شود که در این همایش، واقعه‌گویی روز کربلا مختصری از آن اتفاق بزرگ به تصویر کشیده می‌شود.

شاید مظلومیت علی‌اصغر (ع) طفل 6 ماهه به قدری در جهان تاثیر گذاشته که بستر ثبت فرهنگی آیین شیرخوارگان حسینی در یونسکو فراهم شده و برخی از کشورهای اروپایی مانند اروپا در شهرهای فرانکفورت و برخی از کشورهای اروپایی مانند آلمان و انگلیس نسبت به برگزاری این همایش اقدام می‌کنند.

اسماعیل‌هایی که برای قربانی شدن آماده‌اند

این همایش صبح امروز با حضور هزاران مادر که کودکان خود را در حرم حضرت معصومه (س) بر روی دست گرفته بودند، برگزار شد. در این مراسم مادران با طفل‌های سبزپوش خود آمده‌اند تا فرزند شیرخواره خود را نذر قیام مهدی کنند و در روز رستاخیز سربلند در برابر مادر علی‌اصغر (ع) باشند.

مادرانی به این همایش آمده‌اند که یا به تازگی طعم شیرین مادر شدن را می‌چشند و برخی از آنان برای چندمین بار طفل شیرخواره خود را آورده‌اند تا به کودکشان پرواز عشق یاد دهند.

این مادران آمده بودند تا بگویند ما نیز در غم مادر علی‌اصغر (ع) شریک هستیم، هر چند که از آن واقعه سال‌ها می‌گذرد اما آنان با حضورشان اعلام کردند که حاضرند کودکشان را برای زنده نگه‌داشتن اسلام مانند علی‌اصغر (ع) فدا کنند.

خداحافظ، عزیز شیرخواره ... میدونم این آخرین دیداره

فقط ای کاش بشنوم، ای مادر ... صدای خنده‌ات رو از گهواره

انتهای پیام/78005/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول