اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه:

11 مدرسه علمیه در استان کرمانشاه فعال است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 11 مدرسه علمیه در سطح استان کرمانشاه فعال است، گفت: 10 مدرسه در سطح دو و یک مدرسه در سطح سه فعالیت دارند.

11 مدرسه علمیه در استان کرمانشاه فعال است

به گزارش خبرگزای فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام سعید فتحی عصر امروز در جلسه هیئت امنای حوزه علمیه خواهران شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه در حال حاضر 11 مدرسه علمیه در سطح استان کرمانشاه فعال است، افزود: از این تعداد 10 مدرسه در سطح دو (کارشناسی) و یک مدرسه در سطح سه (کارشناسی ارشد) فعالیت دارند.

فتحی تصریح کرد: این مدارس علمیه در شهرهای کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، سنقر، صحنه، قصرشیرین، کرندغرب، کنگاور، گیلان‌غرب و هرسین واقع شده‌اند.

وی با بیان اینکه چند مدرسه علمیه استان کرمانشاه در خانه‌های استیجاری اداره می‌شوند، تأکید کرد: مدرسه علمیه خواهران کنگاور با وجود اینکه در مکانی ملکی مستقر است ولی ساختمان مزبور از ابتدایی‌ترین شرایط یک مکان آموزشی برخوردار نیست.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه با اشاره به تأثیر حوزه‌های علمیه خواهران بر فرهنگ جامعه، اظهار داشت: پذیرش طلبه‌های مستعد در مدرسه‌های علمیه و تربیت بهتر طلاب در این مدارس، مستلزم وجود مکان مناسب برای طلاب و اساتید است.

*تملک چهار هزار متر زمین برای احداث حوزه علمیه خواهران کنگاور در انتظار تخصیص اعتبارات است

فرماندار کنگاور نیز در این جلسه با تاکید بر نقش حوزه‌های علمیه خواهران در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، عنوان کرد: در سال‌های اخیر به برکت وجود خواهران تحصیل کرده در مدارس علمیه، محافل خانگی دینی بانوان از غنا و بار ارزشی و علمی بیشتری برخوردار شده است.

حشمت‌الله عزیزی، نقش حوزه علمیه خواهران در تربیت همسران خوب و واقف به تمام احکام دینی در زندگی زناشویی و نیز تربیت مادران خوب برای تربیت فرزندان در جامعه اسلامی را بسیار پررنگ توصیف کرد.

عزیزی در پایان ابراز داشت: یک قطعه زمین چهار هزار متر مربعی با کاربری آموزشی در یکی از بهترین نقاط شهر برای احداث حوزه علمیه خواهران در نظر گرفته شده که تملک آن منوط به تخصیص اعتبارات لازم از سوی مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران است.

انتهای پیام/2700/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول