اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان خبر داد

صادرات 170 میلیون دلاری کالا از گلستان طی سال جاری

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: میزان کل صادرات استان گلستان در هفت ماه ‌سال جاری 306 هزار تن به ارزش 170 میلیون دلار بوده است.

صادرات 170 میلیون دلاری کالا از گلستان طی سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یدالله وفایی عصر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: میزان کل صادرات استان گلستان در هفت ماه نخست سال جاری 306 هزار تن به ارزش 170 میلیون دلار بوده که در مدت مشابه سال گذشته این میزان 457 هزار تن به ارزش 169 میلیون دلار بوده و سال جاری شاهد رشد یک درصدی بوده‎ایم.

وی ادامه داد: در هفت ماه نخست سال جاری تعداد کل دارندگان کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی یک هزار و 852 فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که تعداد این کارت‎ها یک هزار و 669 فقره بوده، 11 درصد رشد داشته است.

وفایی بیان کرد: در هفت ماه نخست سال جاری 123 کارت بازرگانی صادرشده که نسبت به 82 فقره مدت مشابه سال گذشته50 درصد رشد داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطرنشان کرد: تعداد و ارزش پرونده ثبت سفارش در هفت ماه نخست سال جاری یک هزار و 606 فقره به ارزش 275 میلیون دلار بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: در بخش بازرگانی داخلی تعداد پروانه کسب صادره در هفت ماه نخست سال جاری دو هزار و 421 فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با دو هزار و 365 فقره دو درصد افزایش را شاهد بوده‎ایم.

فعالیت 43 هزار واحد صنفی در سال جاری در گلستان

وفایی گفت: تعداد کل واحدهای صنفی استان گلستان در هفت ماه نخست سال جاری 43 هزار و 518 فقره است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 41 هزار و 94 واحد صنفی، شش درصد افزایش را داشته‎ایم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: در هفت ماه نخست سال جاری 114 هزار و 817 بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی صنعتی در استان انجام شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد رشد داشته است.

وفایی اضافه کرد: تعداد بازرسی از واحدهای صنفی در این مدت پنج هزار و 712 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با پنج هزار و 412 بازرسی انجام شده، پنج درصد افزایش میزان بازرسی را شاهد بوده‎ایم.

وی گفت: بازرسی‎های انجام شده از واحدهای تولیدی و صنعتی نیز در هفت‎ماه نخست سال جاری پنج هزار و 119 فقره مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد شش درصدی را داشته‎ایم.

افزایش 40 درصدی کشف تخلفات از طریق گزارشات ستاد خبری

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان اظهار داشت: تعداد پرونده تخلفات تشکیل شده در این مدت پنج هزار و 119 فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش داشته است.

وفایی عنوان کرد: در هفت ماه نخست سال جاری تعداد گزارشات دریافتی از ستاد خبری پنج هزار و 503 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش داشته است.

وی گفت: تخلفات کشف شده از گزارشات ستاد خبری نیز یک هزار و 774 فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان اعلام کرد: تعداد پرونده قاچاق کالا در این مدت 365 فقره بوده که ان میزان نسبت به سال گذشته که 146 فقره را داشته‎ایم، 144 درصد افزایش را شاهد بوده‎ایم.

وی در پایان ابراز داشت: تعداد گشت‎های مشترک با تعزیرات حکومتی، مجامع و اتحادیه‎ها نیز در هفت ما نخست سال جاری یک هزار و 605 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته این میزان چهار درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/83004/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول