اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان:

سهم گردشگری سلامت در ایران نیم درصد است

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان با بیان این‌که صنعت گردشگری سلامت پر درآمدترین صنعت محسوب می‎شود، گفت: در ایران فقط نیم درصد از سهم گردشگری ایران را گردشگری سلامت تشکیل داده است.

سهم گردشگری سلامت در ایران نیم درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نسرین اریسیان در نخستین نشست تخصصی توریسم درمانی با اشاره به این‌که صنعت توریسم دومین صنعت جهان به لحاظ درآمدزایی است، گفت: طبق اعلام بانک جهانی، سومین زمینه سرمایه‎گذاری در جهان سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت است.

وی با اشاره به این‌که ایران یکی از بهترین گزینه‎ها برای گردشگری سلامت است، افزود: مثلاً هزینه‎های درمان در ایران 5,7 درصد از تولید ناخالص ملی است که این مقدار با کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا به شکل مشهودی کمتر است.

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان با بیان این‌که بسیاری از کشورها از این موقعیت و کسب درآمد استفاده کرده‎اند، تصریح کرد: این در حالی است که ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی که در منطقه خاورمیانه و آسیا دارد یکی از قطب‎های بالقوه توریسم درمانی است که علاوه بر کسب درآمد می‎تواند زمینه اشتغال پزشکان در خارج از مرزها و همچنین صادرات تجهیزات پزشکی را فراهم کند.

وی ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت در گزارش سالانه خود پارامترهایی را ارزیابی می‎کند تا فرآیند انتخاب یک کشور برای توریسم درمان آگاهانه‎تر و دقیق‎تر انجام شود.

اریسیان با بیان این‌که ایران از نظر سطح دانش پزشکی برترین جایگاه را در منطقه دارد، گفت: در کنار جایگاه نخست ایران در پیوند اعضاء؛ جایگاه جهانی دهم در پیوند قلب، جایگاه نخست در پیشگیری از ایدز در منطقه، جایگاه سوم جهانی و نخست آسیا در جراحی‎های ناباروری، جایگاه هفتم جهان در استفاده از دانش‎سلول‎های بنیادی از استعدادهای ویژه ایران برای گردشگری سلامت است.

وی به انواع گردشگری سلامت اشاره کرد و افزود: گردشگری تندرستی، گردشگری درمانی و گردشگری پزشکی از مهم‌ترین انواع گردشگری سلامت محسوب می‎شود.

عضو هیئت ‌علمی دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان تصریح کرد: صنعت توریسم درمانی در جهان امروزه به مراتب در رتبه‎های بالاتر از صنایع نفت و طلا است و در محافل اقتصادی و ارتباطی حرف از درآمدهای پاک ملی و بین‌المللی زیاد می‎شود.

وی با بیان این‌که در سال 82 در ایران نخستین بار صنعت توریسم درمانی در گردشگری ایران از سوی وزارت بهداشت مورد توجه قرار گرفت، افزود: دولت ایران بر اساس برنامه‎ریزی‎های بلندمدت و میان‌مدت خود باید تا پایان برنامه چهارم توسعه 30 درصد از نیازهای مالی و بهداشتی کشور را از طریق صدور کالای خدمات پزشکی فراهم کند.

اریسیان با بیان این‌که 9 درصد از تولید ناخالص ملی مربوط به گردشگری است، ادامه داد: از هر 11شغل یک مورد مربوط به گردشگری است و از هر 6 درصد صادرات جهانی مربوط به توریست است.

عضو هیئت ‌علمی دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان به بازاریابی در زمینه گردشگری توریسم اشاره کرد و افزود: کشورهایی که در صنعت گردشگری داخلی موفق هستند در جذب صنعت توریسم گردشگری خارجی نیز موفق‎ترند.

انتهای پیام/63012/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول