اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار مدیرکل هواشناسی استان البرز:

البرزی‌ها روزهای ناسالمی را در پیش دارند

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز گفت: طی روزهای آتی، کیفیت هوای استان البرز به شرایط ناسالم می‌رسد.

البرزی‌ها روزهای ناسالمی را در پیش دارند

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس داده‌های علمی و نقشه‌های هواشناسی، استان البرز در روزهای آتی شرایط جوی پایداری را تجربه خواهد کرد.

وی افزود: این شرایط پس از چند روز بارندگی و استقرار سامانه بارشی ایجاد می‌شود و پس از خروج این سامانه، ما در روزهای آتی شاهد کاهش ابرها در آسمان البرز خواهیم بود.

این مسئول افزود: این وضعیت از روز چهارشنبه در استان البرز آغاز شده و در حال حاضر آسمان استان البرز صاف تا کمی ابری است و این شرایط جوی در روزهای جمعه این هفته و اوایل هفته آینده نیز تداوم خواهد داشت.

*گرم‌تر شدن 3 درجه‌ای دمای هوا در کرج

وی خاطرنشان کرد: همچنین در روزهای آتی دمای هوا در استان البرز با افزایش چند درجه‌ای روبه‌رو خواهد بود و انتظار داریم که در مرکز استان دمای هوا در گرم‌ترین ساعات روز جمعه به 23 درجه بالای صفر برسد که در مقایسه با روز چهارشنبه افزایش 3 درجه‌ای دارد.

رحمانیان در ادامه به وجود غبار و ذرات معلق در آسمان استان البرز اشاره کرد و گفت: همواره در فصل پاییز با شرایط وارونگی جوی روبه‌رو می‌شویم و این وضعیت کیفیت هوا را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های علمی این وضعیت از ظهر امروز تشدید شده و کیفیت هوا در استان البرز به شرایط ناسالم می‌رسد.

مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز خاطرنشان کرد: با توجه به عدم بارندگی در روزهای آتی، انتظار داریم که شرایط ناسالم هوای استان البرز حداقل تا اوایل هفته آتی تداوم داشته باشد.

رحمانیان افزود: در این وضعیت لازم است که شهروندان البرزی به ویژه کودکان، بیماران و افراد سالمند تنها در مواقع ضروری از خانه خارج شوند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا با نزول نعمات آسمانی هر چه سریعتر وضعیت ناسالم جوی در استان البرز برطرف شود.

انتهای پیام/2302/ی30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول