اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هواشناسی قم اعلام کرد

وزش شدید باد و کاهش دما سوغات سامانه جدید هواشناسی

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قم از ورود سامانه جدید هواشناسی از سمت شمال غربی کشور و تاثیر آن به ‌صورت کاهش دما و وزش باد در استان قم خبر داد.

وزش شدید باد و کاهش دما سوغات سامانه جدید هواشناسی

محمدرضا قاضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس قم با اعلام ورود سامانه جدید هواشناسی از شمال غربی کشور اظهار داشت: تاثیر این سامانه در استان قم به صورت وزش باد شدید و بدون بارش باران خواهد بود.

وی با بیان این‌که جهت وزش باد شمال غربی خواهد بود، ادامه داد: وزش باد از امشب با سرعت 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت آغاز شده و در یکشنبه شب و صبح روز دوشنبه سرعت وزش باد به بیشینه خود یعنی 60 تا 70 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قم با اعلام روند کاهش دما در هفته آینده افزود: دمای هوا امروز 34 درجه است که نسبت به هفته گذشته 6 درجه افزایش داشته اما از روز یکشنبه شاهد کاهش دما خواهیم بود.

وی با اشاره به افت هفت تا هشت درجه‌ای دما در روز یکشنبه عنوان کرد: روند کاهش دما تا روز سه‌شنبه ادامه می‌یابد.

قاضی دمای هوا برای روز سه‌شنبه را 25 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی کرد و از روند ثابت افزایش روزانه یک درجه سانتی‌گراد از روز سه‌شنبه تا پایان هفته خبر داد.

وی با بیان این‌که آسمان امشب استان قم کمی ابری است، گفت: دوشنبه‌ شب هوای استان قم پر ابر خواهد شد.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قم میانگین عددی دمای هوای هفته گذشته را 26 تا 27 درجه اعلام کرد و افزود: حداکثر دمای ثبت شده مربوط به ایستگاه کوه سفید با 28 درجه و کمترین آن در ایستگاه شکوهیه با هفت درجه ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل کویری بودن شهر قم و تفاوت شدید دما در روز و شب در اکثر مواقع بیشترین و کمترین دمای هوا متعلق به ایستگاه شکوهیه است.

قاضی اظهار داشت: بیشینه سرعت باد در ایستگاه کهک با سرعت 58 کیلومتر بر ساعت مربوط به روز شنبه و کمترین سرعت باد نیز در شکوهیه با سرعت 25 کیلومتر بر ساعت مربوط به دوشنبه شب در هفته گذشته ثبت شده است.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قم در خصوص رطوبت نسبی هفته گذشته گفت: بیشترین رطوبت نسبی چهارشنبه شب در ایستگاه شکوهیه به میزان 66 درصد ثبت شده و کمترین آن مربوط به ایستگاه کوه سفید با 14 درصد است.

اداره هواشناسی استان قم دارای 6 ایستگاه فعال هواشناسی شامل ایستگاه‌های شکوهیه، سلفچگان، کهک، دستجرد، کوه سفید و کوشک نصرت است.

انتهای پیام/2258/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول