اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک نویسنده آلمانی:

آزادی در ایران بیش از کشورهای اروپایی است

گاتلین گوبل نویسنده آمانی در دیدار با استاندار اصفهان گفت: قطعاً آزادی واقعی در ایران به نسبت کشورهای اروپایی بسیار بیشتر و مطلوب‌تر هست.

آزادی در ایران بیش از کشورهای اروپایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، رسول زرگر‌پور در دیدار با خانم گاتلین گوبل نویسنده وفرانک رودل هنرمند عکاس که برای تألیف کتاب« اصفهان من»، به اصفهان سفر کرد، با اظهار خوشحالی از دیدار با استاندار به سفر مقامات مختلف خارجی در طول چند هفته اخیر به اصفهان اشاره نمود و این شهر را به عنوان پایتخت فرهنگ تمدن ایرانی، اسلامی نام برد.

استاندار اصفهان خطاب به نویسنده آلمانی اظهار داشت: حضور شما در اصفهان ارزش دیگری دارد، زیرا ما با مردم آلمان یک ارتباط دیرینه و نزدیکی بیشتری به بقیه کشورهای اروپایی داریم و از طرفی کاری که شما می‌خواهید انجام دهید بسیار ارزشمند است، زیرا با زبان هنر جلوه‌های مختلف زندگی مردم این شهر را به دنیا معرفی می‌کنید.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: « اگر هر کاری با زبان هنر انجام شود ماندگار خواهد بود » به اهمیت کار نویسندگان و هنرمندان تأکید کرد.

زرگر‌پور تأکید کرد: مهم این است که بدانیم مردمی که این زیبائی‌ها را خلق کرده‌اند دارای چه خصوصیاتی بوده‌اند، قطعاً این‌ها مردمی بسیار خلاق، خوش‌فکر و مبدع بوده‌اند که توانسته‌اند آثاری خلق نمایند که حتی بخشی از فناوری قرن 21 پاسخگوی آن سازه نیست و همچنان پویا و تازه به نظر می‌رسد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: آنچه باقی مانده است آثاری است که با زبان هنر بیان‌شده زیرا هنر زبان مشترک بین ملت‌هاست که به راحتی به انسان‌های دیگر منتقل می‌شود.

وی تأکید نمود: با مشاهده آثار تاریخی و صنایع‌دستی و میراث معنوی به‌جامانده از قرون گذشته در ایران و بالأخص اصفهان متوجه می‌شویم سازندگان این آثار مردمی کاملاً صلح‌طلب، نوع‌دوست و اهل تعامل با ملت‌های دیگر و با همسایگان بوده‌اند و تمدن چهار هزارساله ایران و بنیان‌های دینی و اسلامی هرگز اجازه نمی‌دهد ملت ایران اهل تجاوز به کشورهای دیگر باشد یا از سلاح‌های کشتار جمعی استفاده کند، درحالی‌که بسیاری از آثار تاریخی اروپا در طول جنگ‌های جهانی اول و دوم از بین رفت و نابود شد.

زرگر‌پور ویژگی دیگر سازندگان آثار به‌جامانده از قرون گذشته را، آینده‌نگری آن‌ها دانست به طوری که آثار ساخته‌شده در 700 سال پیش همچنان با همان عملکرد روز اول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استاندار اصفهان اظهار داشت: این ویژگی‌های مثبت و صلح‌طلبی ملت ایران مورد اتفاق نظر حتی سیاستمداران در دنیای غرب است و آن‌ها بر خلاف تبلیغات ظاهری و پر سر و صدا، در محافل خصوصی به آنها اذعان می‌کنند و نظرات ما را تأیید می‌نمایند.

خانم گاتلین گوبل نویسنده آلمانی نیز در این دیدار ضمن اظهار خوشوقتی از فرصت ملاقات با استاندار و استفاده از نظرات راه‌گشای وی خواستار افزایش مراودات و سفرهای هیئت‌های علمی و فرهنگی دو کشور بالأخص در خصوص شهر اصفهان شد.

وی همچنین پیشنهاد نمود: اصفهان در نمایشگاه بزرگ بین‌المللی برلین که بیشتر حول محور مسائل فرهنگی و اجتماعی و تاریخی است حضور پر رنگی داشته باشد.

این نویسنده آلمانی با ذکر نمونه‌هایی عنوان نمود: قطعاً آزادی واقعی در ایران به نسبت کشورهای اروپایی بسیار بیشتر و مطلوب‌تر هست و از این بابت بالأخص در زمینه آزادی اقلیت‌های مذهبی، اصفهان می‌تواند به الگویی در جهان تبدیل شود.

انتهای پیام/2301/ط/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول