اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب اعضای شورای شهر

پروژه‌های شهرداری صاحب تابلوی روان الکترونیکی می‌شوند

دبیر شورای شهر اردبیل گفت: بر اساس طرحی که اعضای شورای شهر اردبیل ارائه کردند از این پس تمامی طرح‌های عمرانی و اجرای شهرداری اردبیل صاحب تابلوهای روان الکترونیک می‌شوند.

پروژه‌های شهرداری صاحب تابلوی روان الکترونیکی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سلامت صفری در جلسه صبح امروز شورای شهر اردبیل با بیان اهمیت نصب این تابلوها در محل اجرای پروژه‌های عمرانی اظهار داشت: این اقدام در راستای کنترل مدیریت زمانی پروژه‌ها انجام می‌شود و سبب خواهد شد تا در یک بازه زمانی مشخص و معکوسی که در پروژه‌های عمرانی آغاز می‌شود با رسیدن زمان به نقطه صفر پروژه نیز به اتمام برسد.

وی خاطرنشان کرد: این امر زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا مردم به موقع از عملکرد مسئولان مطلع شده و بستر ارزیابی عملکرد مسئولان بهتر فراهم آید.

عضو شورای شهر اردبیل اهمیت و ضرورت توجه به برنامه‌ریزی و زمان‌بندی اجرای پروژه‌ها را یادآور شد و گفت: ما امیدواریم مجموعه شهرداری و شورای شهر در اجرای پروژه‌های خود به زمان و برنامه‌ریزی دقیق توجه و دقت کافی را داشته باشند.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در خصوص آغاز حرکت شهرداری برای تدوین بودجه سال 93 گفت چند ملاحظه باید در این زمینه مدنظر قرار گیرد که از آن جمله می‌توان نیاز ضروری مردم به اجرای برخی پروژه‌ها، روان‌سازی ترافیک و توجه به توسعه فضای سبز است که امیدواریم در یک جمع‌بندی نظرات اعضا مورد توجه قرار گرفته و با کنار گذاشتن برخی از اختلاف نظرهای جزئی به صورت کلان‌نگر بتوانیم کارها را به سرانجام برسانیم.

اما در جلسه شورای شهر اردبیل بحث تهیه تعرفه سال 93 لایحه متمم بودجه 92 و همچنین تلاش برای تدوین و برنامه سال 93 داغ بود به طوری که اعضا دیدگاه‌های خود را در این زمینه مطرح کردند.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل با بیان اینکه همه ساله یک عضو شورا در نوشتن تعرفه تا سقف 20 درصد افزایش سالانه حضور پیدا می‌کند، تصریح کرد: متناسب با این میانگین افزایش تعرفه‌ها به تبع آن بودجه نیز افزایش می‌یابد و امیدواریم نماینده شورا در تهیه عوارض بتواند مشرف به مسائل و آگاه به خواسته‌های عمومی در این جلسات تخصصی حاضر باشد.

جواد زنجانی با بیان اینکه در متمم بودجه و همچنین تهیه بودجه سالانه نیازی به حضور اعضای شورا نیست، یادآور شد: شهرداری بعد از اینکه بودجه را با همکاری سازمان‌ها و شهرداری مناطق تهیه کرد تقدیم شورای شهر می‌کند و ما در قالب کمیسیون‌های مختلف به دقت آنها را بررسی می‌کنیم.

دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز پیشنهاد کرد در تنظیم و تهیه بودجه از طرف شهرداری اختیار تام به یک مسئول داده شود تا از اعضای شورای شهر مشاوره‌های لازم را بگیرند که این کار باید به صورت جدی و نه برای رفع تکلیف انجام شود.

حسین افسانه بیان داشت: ما آمادگی داریم به صورت اصولی و با تدبیر بیشتر و همچنین آسیب‌شناسی دقیق مشاوره‌های لازم را ارائه کنیم تا در صحن شورا بودجه با تغییرات کمتری به تصویب برسد.

سالار شاکر دیگر عضو شورای شهر اردبیل مامور کردن یک نفر از طرف شهرداری و ارتباط اعضای شورای شهر با این فرد را کاری زمان‌بر و بسیار پیچیده و دشوار اعلام کرد و افزود: انتظار ما این است که به مانند سنوات گذشته بودجه تهیه و تدارک دیده شود تا بتوانیم در قالب کمیسیون‌های مختلف دیدگاه‌های خودمان را برای رفع ایرادات و اصلاحات لازم انجام دهیم.

اسفندیار هوشیار دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز با بیان اینکه شهرداری باید گروه کارشناسی در این زمینه تشکیل دهد تا اثر‌گذاری ظاهری و باطنی بودجه 92 و معایب احتمالی آن مورد بررسی و کنکاش قرار گیرد، عنوان کرد: با پرهیز از برنامه‌های تکلیف‌گرایانه باید به نگاه برنامه‌گرایانه برسیم چرا که کار بدون برنامه‌ریزی فنی و مهارتی به ساحت اجرا ضربه وارد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه مصوب شد جواد زنجانی و اسفندیار هوشیار به عنوان دو عضو در تهیه و تعرفه عوارض سال 93 شهرداری همکاری نزدیک و مستمری را داشته باشند.

انتهای پیام/62001/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول