اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام وزیر امور خارجه اتریش:

زیبایی‌های اصفهان را در هیچ جای دنیا ندیدم

قائم‌مقام وزیر امور خارجه اتریش در دیدار با استاندار اصفهان گفت: در هیچ جای دنیا زیبایی‌های اصفهان را ندیدم و امیدوارم آن قدر پیر نشوم که خاطرات سفر به اصفهان را فراموش کنم.

زیبایی‌های اصفهان را در هیچ جای دنیا ندیدم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگر پور در دیدار با دکتر راین هولد لوپاتکا قائم‌مقام وزیر امور خارجه اتریش و فریدریش اشتیفت سفیر اتریش در ایران، اظهار کرد: سابقه ایران با اتریش به ویژه در روابط اقتصادی سابقه‌ای طولانی است.

استاندار اصفهان در این دیدار با بیان اینکه مردم ایران به کالاهای اتریش علاقه زیادی دارند، تصریح کرد: حضور بیش از 30 هزار نفر ایرانی در اتریش و به ویژه در مناصب مهم باعث می‌شود رابطه ما با اتریش قوی تر شود.

وی بر همکاری بیشتر بین دو کشور تأکید کرد و برای گسترش روابط اقتصادی بین اصفهان و اتریش اعلام آمادگی نمود.

زرگرپور با بیان اینکه کشورهای غربی با تبلیغات گسترده در رابطه با ایران، پیشرفت‌های آن و مردمش دروغ‌های بزرگی را به دنیا تزریق می‌کنند، خاطرنشان کرد: دیدگاه شما نسبت به این دروغ‌ها برای ما بسیار مهم است و مواضع مستقل شما به توسعه روابط کمک می‌کند.

استاندار اصفهان با اشاره به سفر خود به کشور اتریش در سمت معاون آب وزیر نیرو، اظهار داشت: طرح‌های آبی کشور اتریش را از نزدیک دیده و از سیستم های تصفیه آب و فاضلاب این کشور و موزه‌ای که وسایل حفاری 100 سال پیش در آن نگهداری می‌شود بازدید نموده‌ام.

وی تصریح کرد: اگر با دیدی منصفانه به برنامه هسته‌ای ایران نگاه شود، این موضوع که مسئله هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست روشن می‌شود.

زرگر پور افزود: کشوری با تمدن 4 هزارساله هیچ‌وقت از وسایل کشتار جمعی استفاده نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه تمدن 4 هزارساله ما بر اساس صلح و دوستی به وجود آمده است، ادامه داد: سابقه فرهنگی ما و همچنین دین و مذهب ما چنین اجازه‌ای به ما نمی‌دهد.

استاندار اصفهان با اشاره به دیدار خود با رهبران ادیان مختلف در اصفهان، تصریح کرد: مسیحیان، یهودیان و مسلمانان با صلح و آرامش در کنار هم زندگی می کنند و این در حالی است که شایعات غرب خلاف این نکته را القا می‌کند.

وی ادامه داد: 60 درصد ظرفیت دانشگاه‌های ایران را بانوان تشکیل می‌دهند ولی معاندان غربی تلاش دارند عکس این مطلب را بیان کنند.

استاندار اصفهان اظهار امیدواری نمود که مقامات اتریش از آشنایی که با ایران پیدا می‌کنند در جهت رفع این شایعات تلاش نمایند.

وی در پایان اظهار داشت: به عنوان یک کشور مستقل از شما انتظار داریم نقش خود را به خوبی ایفا نمایید.

قائم‌مقام وزیر امور خارجه اتریش نیز در این دیدار با بیان اینکه اطلاع داریم ثباتی که در ایران برقرار است بسیار ارزشمند است، اذعان داشت:  ایران و اتریش از نظر فرهنگی بسیار نزدیک هستند.

وی ادامه داد: در هیچ جای دنیا زیبایی‌های اصفهان را ندیده‌ام و این زیبایی‌ها دلیلی جز فرهنگ غنی و دیرینه در این منطقه ندارد.

راین هولد لوپاتکا افزود: امیدوارم آن قدر پیر نشوم که خاطرات سفر به اصفهان را فراموش کنم.

وی از انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس‌جمهور ایران اظهار خرسندی نمود و افزود: ما به آینده می‌نگریم.

وی عنوان نمود: حرکت خوبی برای بهبود روابط دنیا با ایران صورت پذیرفته است و کشور اتریش به تنهایی تصمیم‌گیرنده نیست و با 28 کشور دیگر در اتحادیه اروپا اجماع نظر دارد،.

قائم‌مقام وزیر امور خارجه اتریش پرداختن به پروژه‌های خاص، بحث گردشگری و آمادگی برای آموزش و انتقال تجربیات را مهم دانست و افزود: کشور اتریش در صنعت بازیافت و پسماند و شبکه فاضلاب دارای توانمندی بالا و تجربه موفقی است.

مدیرکل تشریفات استانداری نیز در این دیدار پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی و گردشگری در وین را مطرح و آمادگی استانداری اصفهان برای میزبانی 15 شرکت گردشگری اتریشی را اعلام کرد.

انتهای پیام/2301/صا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول