اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی دادگستری اردبیل:

بهره‌گیری از یافته‌های علمی، وقوع جرم را به حداقل می‌رساند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: بهره‌گیری از یافته‌های علمی و تخصصی دانشگاه‌ها در پیشگیری عملی از وقوع جرم بسیار مؤثر است.

بهره‌گیری از یافته‌های علمی، وقوع جرم را به حداقل می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف خدادادی عصر امروز در جلسه انعقاد تفاهمنامه همکاری با دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه جدی به مسائل اجتماعی، فرهنگی و لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های عظیم دانشگاهی در مباحث حقوقی و علمی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی تفاهمنامه‌ای ما بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و دانشگاه محقق اردبیلی منعقد شد.

وی با اشاره به اینکه مقوله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید به صورت علمی دنبال شود، افزود: استفاده از یافته‌های علمی و تخصصی دانشگاه‌ها در پیشگیری عملی از وقوع جرم بسیار مثمرثمر بوده و به کارگیری آن یافته‌ها برای دستگاه‌های متولی پیشگیری از وقوع جرم لازم و ضروری است.

خدادادی تصریح کرد: در این راستا، دانشگاه‌ها نیز باید متناسب با پیشرفت‌ها و پیچیدگی روزافزون جامعه حرکت کرده و یافته‌های به روز و آخرین روش‌ها و راهکارهای لازم را در این خصوص ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان هدف از این تفاهمنامه را ایجاد و گسترش همفکری‌‌ها و همکاری‌‌های آموزشی، پژوهشی، علمی و فرهنگی در جهت گسترش توان در حل مشکلات و معضلات اجتماعی استان برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: زمینه‌سازی و تلاش برای ایجاد ارتباط بین علوم انسانی و حوزه آسیب‌های اجتماعی جرائم، فراهم کردن امکان استفاده از اسناد، مدارک و منابع علمی و کتابخانه‌ای، استفاده از نیروهای متخصص و کارشناس در انجام طرح‌های پژوهشی، آموزشی و...، ایجاد بستر مناسب برای خلاقیت و نوآوری‌های فرهنگی و اجتماعی، تشکیل کانون نخبگان فرهنگی و اجتماعی، ایجاد ظرفیت‌های مشاوره‌ای و مددکاری اجتماعی منبعث از مبانی دینی و ارزشی و تولید آثار و انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مانند کتاب، نشریات، برگزاری همایش‌ها و... را از موارد همکاری ذکر کرد.

در این جلسه جبرائیل رزمجو معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به نیاز محور بودن کارهای پژوهشی در دانشگاه‌ها گفت: کارهای پژوهشی در دانشگاه محقق اردبیلی با احصا مشکلات از بطن جامعه انجام می‌گیرد و برای بالا بردن کیفیت آن اتاق فکری برای تعیین اولویت‌های پژوهشی با حضور اساتید و کارشناسان متخصص تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/62001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول