اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

اقامه عزای حسینی با معرفت و شناخت از فلسفه قیام سیدالشهدا (ع) باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: اقامه عزای امام حسین (ع) در ابعاد حقیقی و پرمحتوا باید بر محور معرفت و شناخت واقعی از قیام سیدالشهدا (ع) و فلسفه این حرکت صورت بگیرد.

اقامه عزای حسینی با معرفت و شناخت از فلسفه قیام سیدالشهدا (ع) باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در گردهمایی بزرگ عاشوراییان در اردبیل اظهار داشت: عزادارى سیدالشهدا (ع)  فلسفه‌‏هاى سازنده و تربیتى متعددى دارد که اصلی‌ترین آن حفظ مکتب و شریعت اسلام است.

وی تصریح کرد: زنده داشتن یاد و تاریخ پرشکوه نهضت حسینى، موجب ترویج دائمى مکتب قیام و انقلاب در برابر طاغوت‏‌ها، تربیت‌کننده و پرورش‌دهنده روح حماسه و ایثار و مایه حفظ مکتب و شریعت اسلام است.

ستوده خاطر نشان کرد: عزادارى براى اهل بیت (ع) پایدارى بین پیروان مکتب و رهبران آن را برقرار مى‏سازد و با گذشت قرون و اعصار بین آنان ارتباط عمیق روحی برقرار می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: همین مسأله موجب نفوذ ناپذیرى امت از تأثیرات و انحرافات دشمنان مى‏شود و مکتب را از هرگونه تحریفات محفوظ می‌دارد.

وی بیان کرد: تاریخ نشان داده استعمارگران براى نابودى ملل اسلامى تلاش کرده‌اند تا رابطه ملل مسلمان و علی‌الخصوص شیعیان را با تاریخ پرافتخار صدر اسلامى قطع نمایند و با ایجاد این خلأ زمینه القاى فرهنگ خود را فراهم آورند.

ستوده یادآور شد: در موسم عزاداری‌ها نقشه شوم دشمنان اسلام به هم ریخته و این از بزرگترین برکات عزاداری برای سالار شهیدان است.

عضو شورای فرهنگ عمومی ادامه داد: برقراری پیوند عمیق عاطفى بین امت و الگوهاى راستین‏، اقامه مجالس دینى در سطح وسیع و آشنا شدن توده‏ها با معارف دینى، پالایش روح و تزکیه نفس، اعلام وفادارى نسبت به مظلوم و مخالفت با ظالم از دیگر برکات پربار عزادارى است.

وی گفت: گریه براى حضرت سیدالشهدا (ع)، وحدت و هماهنگى میان اقشار مختلف اسلامى را در پی داشته که در سایه گردهمایى مردم در ایام سوگوارى حضرت در مساجد و تکایا و در سینه‌زنى‏هاى خیابان‏ها قدرت نفوذ ناپذیر امت اسلامی را در برابر نفوذ دشمنان بیمه مى‏کند.

ستوده در بخش دیگری از سخنان خود افزود: فضای معنوی حاکم بر مراسمات عزاداری زمینه را براى تحولات اجتماعى فراهم می‌کند و جامعه را براى حفظ آرمان‏هاى آن حضرت و پیاده کردن آن فراهم مى‏سازد، چنان که امام راحل مى‏فرمود: ما هر چه داریم از محرم و عاشورا داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این خطیب توانا تصریح کرد: انقلاب اسلامى ایران و هشت سال دفاع مقدس ارتباط مستقیمى با مجالس سوگوارى و عزادارى داشت و در طول تاریخ نیز شیعیان با همین مجالس عزادارى توانسته‏اند هویت جمعى خود را حفظ و در برابر ظالمان و فاسدان ایستادگى کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خاطر نشان کرد: با این گردهمایى‏ها، ناله‏ها و سینه‏زنى‌هاى هماهنگ، قلبهاى مردم به یکدیگر نزدیک شده و کدورت‏ها از بین می‌رود و موجب یکپارچگى ملت اسلامى شده به طوریکه از جمعیت پراکنده قدرت بزرگ مى‏سازد.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینى (ره) اضافه کرد: امت اسلامی با همین اشک‌های عاشقانه و توأم با شعور خود بر اهل بیت (ع) سیلی به راه انداخته که همه سدهایى را که در مقابل اسلام ایستاده است، خرد می‌کند.

انتهای پیام/62001/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول