اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر جهان صورت می‌گیرد

برگزاری نهمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در کاشان

دبیر همایش شیرخوارگان حسینی کاشان، از برگزاری نهمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در جمعه آینده 17 آبان‌ماه جاری خبر داد.

برگزاری نهمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در کاشان

علی اصغر شاطری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: نهمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی علاوه بر کاشان در 50 نقطه از شهرهای قمصر، برزک، نیاسر، مشکات و روستاهای این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش که همزمان با بیش از یک‌هزار شهر ایران و 30 کشور جهان برگزار می‌شود 3 هزار و 500 دست لباس سبز کامل همراه با پیشانی‌بند ویژه کودکان دو ساله آماده شده است و به کودکانی که نام آنها علی اصغر است اهدا می‌شود.

دبیر همایش شیرخوارگان حسینی کاشان خاطرنشان کرد: برای هر یک از بچه‌هایی که برای حضور در نهمین همایش شیرخوارگان حسینی این شهرستان از آنها ثبت نام صورت می‌گیرد یک بسته فرهنگی هدیه شامل دو نوع لباس و مقداری نبات به عنوان هدیه اختصاص داده شده است.

شاطری بزرگداشت شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی، مکتبی و حسینی، توسل به حضرت علی ‌اصغر(ع) و بیان مظلومیت شیرخوار امام حسین(ع) را از مهمترین اهداف این همایش برشمرد.

دبیر همایش شیرخوارگان حسینی کاشان، همچنین از اجرای چهار عنوان برنامه فرهنگی توسط مؤسسه خیریه حضرت علی اصغر(ع) و هیئت شاهزاده علی اصغر میدان کمال‌الملک این شهرستان خبر داد.

شاطری تصریح کرد: اجرای پنجمین طرح رایگان سنجش سلامت کودکان در روز تاسوعا با حضور هشت پزشک و دو گروه بهورز، همایش طب سنتی در پرورش کودکان همزمان با یازدهم محرم از ساعت 9 تا 11 صبح توسط دکتر خیراندیش رئیس انجمن حجامت ایران، برگزاری روز فرشته‌ها با دیدار از بخش اطفال و نوزادان و همچنین برگزاری نخستین کنگره شعر سرخ حنجر در 30 آبان از جمله چهار عنوان برنامه تدارک دیده شده توسط این مؤسسه است.

وی، برگزاری ایستگاه‌های نقاشی ویژه کودکان و  عیادت از کودکان بیمار بستری در بیمارستان‌های کاشان را یکی دیگر از برنامه مؤسسه خیریه حضرت علی اصغر(ع) و هیئت شاهزاده علی اصغر میدان کمال‌الملک اعلام کرد و گفت: در هنگام عیادت از کودکان بیمار در بیمارستان‌های کاشان در روز هفتم محرم، بسته‌های فرهنگی به عنوان هدیه اعطا می‌شود.

دبیر همایش شیرخوارگان حسینی کاشان در ادامه از چاپ و توزیع سی و دومین گاهنامه«شفاعت» با محوریت حضرت علی اصغر (ع) همزمان با نهمین همایش بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) در شهرستان کاشان خبر داد.

انتهای پیام/2406/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول