اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان قضایی نیروی‎های مسلح اصفهان خبر داد

کاهش 7.8 درصدی جرائم در نیروهای مسلح اصفهان

رئیس سازمان قضایی نیروی‎های مسلح استان اصفهان گفت: جرائم در حوزه نیروهای مسلح اصفهان طی هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 7.8 درصد کاهش یافته است.

کاهش 7.8 درصدی جرائم در نیروهای مسلح اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابراهیم مهران‌فر ظهر امروز در بیستمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح با بیان اینکه قتل بزرگترین و مهم‌ترین جنایتی است که بشر می‎تواند بر روی کره خاکی مرتکب شود، اظهار کرد: قتل از جمله جرائم غیر‌قابل جبران است و جزو بزرگترین بزه به حساب می‎آید و به همان اندازه نیز پیشگیری از جرم حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح نماد اقتدار کشور هستند، اضافه کرد: هر اندازه که نیرو‌های مسلح از آلودگی و خطر ارتکاب جرائم مصون باشند، بهتر به تأمین امنیت، استقلال و آسایش کشور به عنوان اهداف خود در جامعه دست پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان قضایی نیروی‎های مسلح استان اصفهان تصریح کرد: جرم و گناه در هر جامعه یک امر طبیعی و غیر‌قابل انکار بوده، اما تجربه ثبات کرده که مقابله با جرائم به عنوان تنها حربه کیفر و مجازات نتوانسته است به موفقیت کامل منتهی شود .

*‌ علل جرم باید آسیب‎شناسی شود

وی به فرآیند پیشگیری از جرم اشاره کرد و ادامه داد: مسئله جرم و هدف‎گذاری، آسیب‎شناسی علل جرم، انتخاب اقدامات ویژه و ارائه راهکار‌های عملیاتی و کاربردی، اجرای راهکار‌های پیشگیرانه و ارزیابی و تعدیل نتایج برنامه‎ها به صورت کاربردی از جمله الگوهای پیشگیرانه است.

مهران‌فر با اشاره به موضوع قتل به عنوان بزرگترین جنایت بشری تاکید کرد: امنیت جامعه بالا‌ترین نیاز انسان‌ها است که این موضوع مهم در برخی از زمان‌ها تحت تاثیر ارتکاب این جرائم دستخوش تزلزل و یا از بین رفتن می‎شود.

وی به افزایش پدیده مهم خود‌زنی و خود‌کشی در جهان اشاره کرد و افزود: کم‌رنگ شدن نقش دین و اعتقادات مذهبی در زندگی برخی از افراد، رشد فرد‌گرایی و ماشینی شدن جامعه انسانی، ضعیف شدن همبستگی و انسجام اجتماعی و رنگ باختن عواطف و احساسات، فشار‌های زندگی ناشی از فقر و مشکلات اقتصادی و نیز امراض روحی و روانی سبب افزایش پدیده مهم خود‌زنی و خودکشی در جهان امروز می‌شود.

رئیس سازمان قضایی نیروی‎های مسلح استان اصفهان با بیان اینکه جرم خود‌زنی در مواردی منجر به خود‌کشی می‌شود و خود‌زنی از جمله جرائم بسیار مخرب و ناگوار است، متذکر شد: در صورتی که در بسیاری از کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی نرخ خود‌کشی بالا است و رتبه‌های‎ پایین‎تر آمار خودکشی در این کشور‌ها به مراتب بالا‌تر از ایران است.

*‌ ایران رتبه 158 جرائم خود‌زنی را در جهان دارد

وی به آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی در سال 2011 در راستای جرم خودزنی منتهی به فوت اشاره و اظهار کرد: براساس این آمار ایران با نرخ 3.7 درصد در هر 100 هزار نفر، رتبه 158 جهان را در زمینه این جرم به خود اختصاص داده است.

مهران‌فر ادامه داد: براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت جهانی، نسبت خود‌زنی و خود‌کشی در ایران بسیار پایین‎تر است، اما در این میان استان‌های تهران، کرمانشاه و لرستان بیشترین و استان‌‌های سمنان، خراسان جنوبی و یزد به ترتیب کمترین آمار خودزنی و خودکشی کشور را به خود اختصاص داده‌‌اند.

*‌ جرائم 7.8 درصد کاهش داشته است

وی تصریح کرد: مجموعه آمار جرائم سال گذشته نسبت به سال 90 حاکی از کاهش 7.8 درصدی جرائم دارد و در هفت ماهه ابتدای امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش مشابهی در جرائم مواجه بوده‌ایم.

رئیس سازمان قضایی نیروی‎های مسلح استان اصفهان با اشاره به دو جرم قتل و خود‌زنی، اضافه کرد: با وجود پایین بودن آمار‌ها، ما در قتل با افزایش جرم مواجه نیستم، اما در جرم خود‌زنی منتهی به فوت با کاهش آمار مواجه هستیم و در خودزنی منجر به جرح کاهشی نداشته‎ایم.

وی به مؤلفه‎های حوزه پیشگیری از جرم قتل و خودزنی در نیروهای مسلح اشاره و تأکید کرد: اعمال مدیریت و فرماندهی کارآمد و مدبرانه توسط فرماندهان و مسئولان یگان‌ها، ایجاد نظم و انضباط بر مبنای آئین‎نامه انضباطی و قوانین موضوعه به ویژه قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح، آموزش و آگاه‎سازی نیروها و نظارت دقیق و مستمر بر نیروهای تحت امر در تمام ابعاد از جمله این موارد پیشگیرانه است.

مهران‌فر به نظارت و کنترل دقیق و مستمر نیرو‌های تحت امر اشاره کرد و افزود: ایجاد عدالت سازمانی، رفع هر گونه تبعیض احتمالی و رعایت و اعطای حقوق سازمانی از جمله دیگر موارد کاهش‌دهنده جرم در نیروهای مسلح است.

انتهای پیام/63012/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول