اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال مازندران خبر داد

تولد 417 دوقلو در مازندران در سال جاری/ ثبت 11درصد طلاق‌ها در سال نخست ازدواج

مدیرکل ثبت احوال مازندران با بیان اینکه 11 درصد طلاق‌های ثبت شده مربوط به سال نخست ازدواج است، گفت: در سال جاری تولد 417 نوزاد دوقلو در مازندران ثبت شده است.

تولد 417 دوقلو در مازندران در سال جاری/ ثبت 11درصد طلاق‌ها در سال نخست ازدواج

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ثبت احوال مازندران، فرج‌الله ملکی در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از عملکرد خود از ابتدای امسال تاکنون، اظهار داشت: پایگاه آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی ثبت احوال مازندران در نیمه نخست امسال به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: با این اقدام تمامی اسناد هویتی استان  در فضای مجازی قرار گرفته و امکان بهره‌برداری از آن‌ها در تمامی ادارات ثبت احوال کشور میسر شد.

* خدمات سجلی آنلاین

مدیرکل ثبت احوال مازندران با اشاره به اینکه دسترسی الکترونیکی و مکانیزه در محل سکونت افراد نیز امکانپذیر است، تصریح کرد: با الکترونیکی شدن خدمات سجلی ثبت احوال به صورت سیستمی و آنلاین انجام می‌شود.

ملکی به میزان آمار جمعیتی استان اشاره کرد و متذکر شد: تا پایان مهرماه سال جاری جمعیت استان سه میلیون و 128 هزار و 987 نفر بوده است که در هفت ماهه اول امسال 26 هزار و 341 واقعه ولادت رخ داده که از این تعداد 13 هزار و 528 مورد مربوط به تولد پسران و 12 هزار و 813مورد مربوط به دختران بوده است.

* تولد پنج نوزاد در هر ساعت در مازندران

وی با بیان اینکه در ازای تولد هر 100 دختر 106 ولادت پسر انجام شد، افزود: به طوری که در هر 24 ساعت 122 نوزاد متولد و در هر ساعت نیز پنج نوزاد در مازندران به دنیا آمد.

ملکی با اشاره به اینکه بیشترین ولادت ثبت شده از والدین است که در فاصله سنی 25 تا 29 سال بوده است، بیان داشت: به طوری ‌که در این سن 9هزار و 404 نوزاد متولد شده است.

وی به میزان آمار طلاق در مازندران اشاره کرد و گفت: 11 درصد از طلاق‌های ثبت شده در مازندران در طول یک‌ سال اول ازدواج رخ داده است.

مدیرکل ثبت احوال مازندران، میانگین سن ازدواج ثبت شده از ابتدای سال تاکنون را در سن 28 سال برای مردان و 24 سال برای زنان عنوان کرد.

ملکی به فراوانی نام‌های پسران در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: بیشتر با اسامی شامل امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، امیررضا، محمدطاها، امیرمحمد، علی، محمد‌مهدی، محمد و ایلیا از 10 نام اول پسران و فاطمه، فاطمه زهرا، یسنا، زهرا، نازنین زهرا، ثنا، فاطیما، رها، ستایش و معصومه بیشترین فراوانی نام دختران را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین به آمار چندقلوزایی در استان مازندران اشاره کرد و افزود: در هفت ماهه اول سال جاری417 مورد دوقلو، 24 مورد سه قلو و یک مورد چهارقلوزایی در مازندران به ثبت رسید و این در حالی است که در سال 91، 670 مورد دوقلو، 23مورد سه قلو، یک مورد چهارقلو ثبت شده است. ملکی با اعلام اینکه نسبت به هفت ماهه سال گذشته در استان تعداد موالید یک درصد افزایش داشته است.

ملکی در مورد تغییر نام و نام خانوادگی نیز گفت: طی این مدت 1191 مورد تغییر نام و یک هزار و 870 مورد تغییر نام خانوادگی به ثبت رسیده است.

وی در مورد ثبت وفات و تولد در مازندران اظهار داشت: بر اساس قانون، ثبت ولادت باید در مدت 15 روز و وفات نیز 10 روز به ثبت برسد بر همین اساس نرخ دریافتی در مهلت قانونی ولادت و وفات پنج هزار تومان و تا یک ماه بعد از مهلت قانونی 10 هزار تومان، یک تا سه ماه 15 هزار تومان و تا شش ماه 25 هزارتومان دریافت می‌شود.

* فعالیت11 دفتر پیشخوان دولت در اقدامات سجلی

ملکی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 11 دفتر پیشخوان الکترونیک دولت با انجام 11 نوع خدمت در مازندران فعالیت می کنند، یادآور شد: در این دفاتر درخواست تغییر شناسنامه، المثنی، تغییر نام و نام خانوادگی، هیات حل اختلاف، صدور گواهی فوت و تولد و غیره انجام می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون دو هزار به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کردند.

مدیرکل  ثبت احوال استان مازندران به آمار وفات صورت گرفته در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 9 هزار و 44 مورد فوت به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته با رشد 3.4 درصدی مواجه بود.

ملکی درباره صدور کارت هوشمند ملی در مازندران گفت:  سال گذشته برای 200 نفر از فرمانداران، مسئولان و عوامل اجرایی انتخابات کارت هوشمند ملی صادر شد که از مهرماه امسال در مرکز استان برای خانواده‌های ایثارگر و افرادی که به سن 15 سال رسیدند و قصد عکس‌دار کردن شناسنامه خود را دارند و نیز متقاضیان کارت ملی خود مفقود و یا تغییر مشخصات سجلی داشتند می توانند برای درخواست صدور کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

* ایستگاه کارت ملی هوشمند در 6 شهر مازندران

وی با اعلام اینکه به زودی در شهرستان‌های تنکابن، بابل، آمل، قائمشهر، چالوس، بهشهر و بابلسر ایستگاه کارت هوشمند ملی راه‌اندازی می شود، بیان داشت: در بخش آرشیو الکترونیکی 100 درصد اسناد سجلی ولادت وفات (بالغ بر5400000برگ سند) اسکن شده و در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور نهایی شد.

ملکی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 100 دستگاه اجرایی، قضایی و امنیتی از پایگاه اطلاعات جمعیتی ثبت احوال استفاده می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان مازندران در پایان اذعان داشت: تمامی کارت‌ها مانند کارت سلامت، ایثارگری، کیف پول و غیره در قالب کارت هوشمند ملی قرار می‌گیرد و در این کارت اثر انگشت دیجیتالی، امضای دیجیتالی و عکس گنجانده می‌شود.

انتهای پیام/86006/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول