اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی قروه اعلام کرد

اعزام 95 مبلغ دینی به نقاط مختلف قروه در ایام محرم

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی قروه گفت: در ایام محرم امسال 95 مبلغ دینی به نقاط مختلف شهرستان قروه اعزام شده‌اند.

اعزام 95 مبلغ دینی به نقاط مختلف قروه در ایام محرم

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام حسن رهبر بعدازظهر امروز در همایش مبلغین دینی اعزامی از حوزه علمیه قم که با عنوان سفیران هدایت در مجتمع فرهنگی هنری نور قروه برگزار شد، گفت: در ماه‌های محرم و صفر، پیوند عاطفی عمیقی بین مردم و امام حسین(ع) ایجاد می‌شود که مبلغین با استفاده از این پیوند معنوی می‌توانند تلاش‌های خود را معطوف به تقویت باورهای دینی و اعتقادی کنند.

وی نظارت بر برگزاری آیین‌های عزاداری هیئت مذهبی با محوریت مسجد و توجه به برنامه‌های قرآنی را از جمله اهداف فعالیت‌های تبلیغی روحانیون اعزامی ایام محرم دانست و تصریح کرد: سعی در برگزاری نماز جماعت اول وقت، اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا و توجه بیشتر به ادعیه و زیارات و مناجات و نیز تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) در قالب برنامه‌های خاص مذهبی از جمله رسالت‌های مبلغین در این ایام است.

به گفته رهبر، ارتقای کیفی برنامه‌های عزاداری و تبیین معارف اسلامی از جمله اعتقادات، اخلاق اسلامی، احکام و سیره معصومین(ع)، بیان تاریخچه و روش‌های عزاداری و توجه به امر به معروف و نهی از منکر از دیگر فعالیت‌های تبلیغی مبلغین اعزامی در ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی عزاداری‌های ماه محرم را بزرگ‌ترین مراسم مذهبی در جهان اسلام اعلام کرد و افزود: عظمت این آیین‌ها از بینش و بصیرت مسلمانان سرچشمه می‌گیرد و به همین دلیل دشمنان پیوسته در صدد تحریف آن هستند.

رهبر برگزاری این آیین‌ها را زمینه‌ساز نشر و  گسترش و توسعه معارف اسلامی و اهل بیت(ع) اعلام کرد و افزود: ظرفیت مردمی قوی‌ترین ظرفیت برای توسعه فرهنگ ناب عاشوراست.

وی با تاکید بر برخورد با خرافات و بدعت‌ها در عزاداری‌ها اعلام کرد و گفت: با انجام کارهای فرهنگی، در سال‌های اخیر شاهد کاهش آسیب‌های عزاداری بوده‌ایم.

رهبر در ادامه با اشاره به فعالیت 188 هیئت مذهبی در این شهرستان گفت: از این تعداد 50 هیئت در سطح شهرها و روستاهای به آیین‌های مذهبی بانوان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه از همه اقشار در هیئت‌های مذهبی شهرستان حضور فعال دارند، تصریح کرد: مکتب حسینی به دلیل غنای عمیق خود از همه افراد، زمان‌ها و مکان‌ها را در خود جای داده است که بیانگر پویایی مکتب است.

وی در پایان تاکید کرد: در تمام هیئت‌های مذهبی شهرستان شورای امر به معروف و نهی از منکر به منظور اهمیت به این فریضه مقدس تشکیل شده است.

انتهای پیام/79009/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول