اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دیدار وزیر کشور با نماینده ولی فقیه در استان همدان

وزیر کشور در ابتدای ورود به همدان، پس از حضور در گلزار شهدا، با نماینده ولی فقیه در استان همدان دیدار کرد.

دیدار وزیر کشور با نماینده ولی فقیه در استان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، وزیر کشور در جریان حضور در همدان به منظور تودیع و معارفه استاندار، با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.

در این جلسه آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ضمن خیر مقدم به وزیر کشور، از انتخاب نیکبخت به عنوان استاندار همدان تشکر کرد و گفت: در دوران تصدی مسئولیت نیکبخت در استان از عقلانیت ایشان استفاده‌ها کردیم.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره ایثارگری‌های همدان در هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: همدان جزو محروم‌ترین استان‌هاست و به ویژه از نظر اشتغال در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد.

وی با بیان این سهم صنعت همدان از کشور دو درصد است، افزود: با وضعیت کم‌آبی و خشکسالی امسال نیز در بخش کشاورزی رشد چندانی را شاهد نبودیم.

محمدی خطاب به وزیر کشور با تقدیر از زحمات علی‌محمد آزاد در استانداری همدان تصریح کرد: یکی از معجزات آزاد این بود که استانداری را دست خالی اداره کرد و از این بابت از وی تشکر می‌کنیم.

در ادامه علی‌محمد آزاد استاندار سابق همدان با اشاره به این که همدان زیرساخت‌های خوبی دارد، اظهار داشت: آب و هوای خوب همدان می‌تواند جایگزین مناسبی برای گردشگران به جای سفر به شمال کشور باشد.

وی ایجاد فرودگاه، راه‌اندازی راه آهن و آزاد راه‌ها را بهترین بستر برای تقویت گردشگری در همدان دانست و اضافه کرد: پروژه راه آهن همدان پیشرفت خوبی داشته و اگر ریل‌گزاری به موقع انجام شود ظرف سه ماه آینده این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

آزاد با بیان این که همدان مناطق بکر و دست نخورده‌ای دارد و باید آن را مورد توجه قرار داد، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های گردشگری همدان از هر نظر آماده است، فقط باید نسبت به بهره‌برداری از آن کوشا بود.

وی عدم سرمایه‌گذاری همدانی‌ها در شهر خودشان را یکی از معضلات پیش رو دانست و گفت: نبود فضای سرمایه‌گذاری در استان در برخی مواقع باعث شده سرمایه‌گذاران مناطق دیگر تمایلی به سرمایه‌گذاری در استان نداشته باشند.

استاندار سابق همدان گفت: اگر در آینده استاندار نباشم حرف‌های زیادی در مورد همدان دارم که باید گفته شود.

استاندار جدید همدان نیز در این دیدار با بیان این که همدان دارای ظرفیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله گردشگری است، افزود: در گذشته هم سرمایه‌گذاران تمایل زیادی به حضور در همدان نداشتند که این مشکل باید حل شود.

محمدناصر نیکبخت تصریح کرد: گردشگری به عنوان زیرساخت توسعه در استان باید استفاده شود.

وزیر کشور در این دیدار صمیمانه از وضعیت مصلای همدان از امام جمعه سؤال کرد که آیت‌الله محمدی در این ارتباط گفت: مصلی تازه اول کار است، در گذشته یک سری اقدامات انجام شده ولی به دلیل مشکلاتی برنامه عقیم ماند، و اکنون در فاز اول شاهد پیشرفت خوبی هستیم.

وی از وزیر کشور درخواست کرد از پروژه‌های همدان به ویژه مصلی بازدیدی داشته باشد که رحمانی نیز در پاسخ گفت یک روز مفصل برای بازدید به همدان می‌آیم.

انتهای پیام/89002/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول