اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تبیین سیره و زندگانی امام باقر(ع) از دیدگاه علمای اهل سنت

کتاب «امام باقر(ع) از دیدگاه اهل ‌سنت» منتشر شد

کتاب «امام باقر(ع) از دیدگاه اهل ‌سنت» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی به چاپ رسید.

کتاب «امام باقر(ع) از دیدگاه اهل ‌سنت» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کتاب امام باقر(ع) از دیدگاه اهل‌سنت از شش فصل اصلی مانند مروری بر زندگی امام محمدباقر(ع) از ولادت تا شهادت، فعالیت‌های سیاسی امام باقر(ع)، فعالیت‌های فرهنگی امام باقر(ع) و مواضع آن حضرت، سجایا و مکارم اخلاقی امام باقر(ع) و امام باقر(ع) در سخنان دانشمندان اهل‌سنت و سخنان امام باقر(ع) در منابع اهل‌سنت تشکیل شده است.

القاب امام، امام باقر(ع) از نظر طبقات رجال حدیث اهل سنت، وفات امام، خلفای دوران امامت آن حضرت، پاسخ امام باقر(ع) به شبهات و پرسش‌های دانشمندان عامه، پیشنهاد دستور ضرب سکه اسلامی، اقدامات و مواضع امام باقر(ع) در برابر خلفا از جمله مباحث مطرح شده در فصل‌های این کتاب است.

اوضاع علمی و فرهنگی عصر امام، مواضع امام باقر(ع) در برابر فرقه‌ها و مذاهب مختلف، الگو و سرمشق عابدان، تسلیم در برابر مصیبت‌ها، نسل ماندگار کوثر، برترین واعظ، تلاوت قرآن و یاد خدا، صاحب عالی‌ترین منزلت عرفانی، بخشندگی و کرامت امام محمد باقر(ع)، رفتار امام با یاران و دیگر مردم و شکیبایی و بردباری در روابط اجتماعی از مطالب دیگر ارائه شده در فصل‌های این کتاب است.

این کتاب تلاش دارد تا با تبیین سیره و زندگانی امام باقر(ع) از دیدگاه منابع و علمای اهل سنت، رسانه ملی را در معرض اسوه‌های مشترک میان مسلمانان یاری رساند.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: انجام دادن پژوهشی عمیق و تحلیلی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است تا با استفاده از منابع دست اول اهل سنت و دیدگاه‌های بزرگان علمی آنها درباره مقام علمی امام باقر(ع) و سیره آن‌ حضرت، جایگاه این امام همام در مکاتب و فرهنگ اهل تسنن تبیین شود. این کتاب دیدگاه و نظریات دانشمندان و بزرگان اهل تسنن و وجه اشتراک شیعه و سنی را درباره زندگانی و جایگاه علمی امام باقر(ع)، به جامعه عرضه می‌کند.

همچنین در کنار به تصویر کشیدن عظمت‌ علمی و جایگاه معنوی امام باقر(ع)، چارچوب و راهبردی مناسب برای برنامه‌سازان صدا و سیما در بخش‌های مختلف(برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، به ویژه شبکه‌های برون‌مرزی، ساخت سریال‌های تلویزیونی و...) به وجود آورده است.

این پژوهش با بیان دیدگاه‌های اهل تسنن درباره شخصیت امام محمد باقر(ع) و کمک به برنامه‌سازان در راستای معرفی اهل ‌بیت(ع)، یکی از اهداف سیمای جمهوری اسلامی را که تقویت وحدت بین دو مکتب تسنن و تشیع است، تحقق می‌بخشد.

کتاب «امام باقر(ع) از دیدگاه اهل‌سنت» در شمارگان هزار و 200 عدد و قیمت 53 هزار ریال به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

انتهای پیام/78003/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول