اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه برگزاری جشنواره «عکس حوزه »

کتاب «عکس حوزه» منتشر شد

کتاب «عکس حوزه» در دو فصل به همت ابراهیم سلیمانی از سوی دفترتبلیغات اسلامی منتشر شد.

کتاب «عکس حوزه» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کتاب «عکس حوزه» به همت ابراهیم اسماعیلی از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شد.

این کتاب ویژه آثار راه یافته به دومین جشنواره عکس حوزه است که در دو فصل به بررسی دومین جشنواره عکس طلاب و آثار برتر آن پرداخته است.

کتاب عکس حوزه از دو فصل «عکس حوزه» و «بخش مجموعه عکس» تشکیل شده که در فصل اول به اهداف برگزاری جشنواره، معرفی دبیر جشنواره، معرفی هیئت داوران، اسامی شرکت‌کنندگان در جشنواره و معرفی هنرمندان راه یافته به بخش نهایی جشنواره و معرفی آثار و هنرمندان برتر اختصاص یافته و در فصل دوم این کتاب عکس‌ها و آثار برگزیده و راه یافته به جشنواره را به تصویر کشیده است.

در مقدمه کتاب «عکس حوزه» آمده است: حوزه‌های علمیه، به گواهی کتاب تاریخ، فرصت‌ها و سوژه‌های ناب و متفاوت فراوانی دارد؛ که حکایت آن از زبان این عکاسان هنرمند، شنیدن دارد. چه بسا موقعیت‌ها و سوژه‌هایی که من و شما بارها و بارها از کنار آن گذشته‌ایم، اما چشم دوربین عکاس، یک صدم ثانیه یا کمتر، در آن‌جا توقفی کرده و آن زیبایی را به ثبت رسانده است.

چه بسا عکس‌های چشم‌نواز و خیال‌انگیزی که همچنان در آن سوژه‌ها نهفته مانده و به چشم دوربین و قاب عکسی راه نیافته تا گذارش به خانه خیالی بیفتد. در حوزه‌های علمیه، زندگی متفاوت و تقریبا ناشناخته‌ای جاری است که همت و هنر عکاسان می‌تواند آن را میهمان عزیز میلیون‌ها چشم تشنه کند.

عکاسان حوزوی، سال‌های سال در متن حوزه زیسته‌اند و خود بخشی از این رود خروشان و پر انشعابند، طعم گوارای این آب زلال را همه روزه چشیده‌اند و زمزمه‌ها و و موج افشانی‌هایش را همواره دیده و شنیده‌اند؛ لذا سینه دوربینشان لبریز از حکایت حوزه است. اما چه بسا آن که در آب می‌زید و از آن تغذیه می‌کند؛ قدر و شأن آب را چنانکه باید و شاید بهره‌مند نیست؛ لذا نگاه بیرونی غیر حوزوی می‌تواند مکمل کشف و ترسیم این زیبایی‌ها باشد.

کتاب عکس حوزه در 167 صفحه به شمارگان 1200 نسخه از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

علاقمندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به دبیرخانه این جشنواره به نشانی قم، خیابان شهدا، کوچه 21، فرعی اول سمت راست، پلاک 50 مراجعه کنند و یا با شماره 37831924 ـ 025 تماس بگیرند.

انتهای پیام/78005/ط40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول