اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد بندرعباس مطرح کرد

نقش دوره‌های آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی در ارتقاء دانش اساتید و دانشجویان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفت: مراکز تخصصی و دوره‌های تخصصی جهاد دانشگاهی می‌تواند به ارتقاء دانش آکادمیک اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آزاد استان کمک شایانی کند و ما از این امکانات استقبال می‌کنیم.

نقش دوره‌های آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی در ارتقاء دانش اساتید و دانشجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی هرمزگان، مهدی باقری در دیداری با سرپرست جهاد دانشگاهی هرمزگان، که در محل دانشگاه آزاد بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی و مجموعه دانشگاه آزاد کارهای شایسته‌ای را برای کشور و انقلاب انجام داده‌اند.

وی با تاکید براینکه باید میان دانشگاه‌ها و مراکز علمی هم‌افزایی وجود داشته باشد، افزود: این امر قطعا موجب دستیابی سریع‌تر کشور به اهداف افق 1404 در زمینه علمی می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس بزرگ‌ترین واحد آموزش عالی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: این واحد با بیش از 14000دانشجو در رشته‌های مختلف سهم بسزایی را در ارتقاء سطح تولید علم استان داشته، هرچند که این میزان باید به جایگاه بالاتری برسد.

باقری با بیان اینکه دانشگاه آزاد نیز به این مسئله رسیده که باید به سمت تولید و فروش علم پیش برود، خاطرنشان کرد: مراکز تخصصی و دوره‌های تخصصی جهاد دانشگاهی می‌تواند به ارتقاء دانش آکادمیک اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آزاد استان کمک شایانی کند و ما از این امکانات استقبال می‌کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با بیان اینکه متأسفانه این مجموعه از ظرفیت‌های بسیار مناسب جهاد در گذشته اطلاعی نداشته، تصریح کرد: ارتباطات کلان و کشوری جهاد دانشگاهی و دسترسی به اساتید مطرح کشوری در استان، می‌تواند موجب افزایش سهم استان هرمزگان در تولید علم کشور باشد.

وی با تاکید براینکه تعاملات نیازمند راهگشایی است، ادامه داد: میان جهاد و دانشگاه آزاد اشتراکات بسیار زیادی وجود دارد که قطعا در آینده نزدیک شاهد همکاری‌های قابل‌توجهی در بخش‌های مختلف از جمله آموزش و پژوهش خواهیم بود.

سرپرست جهاد دانشگاهی هرمزگان نیز در ادامه این نشست که مسئول دفتر نمایندگی ولی‌‍‌فقیه در دانشگاه آزاد بندرعباس نیز حضور داشت، گفت: به فرموده رهبری، جهاد دانشگاهی یکی از معدود رویش‌های انقلاب است که در سال 59 به فرمان حضرت امام ‌خمینی(ره) تشکیل شده است.

مهدی حسینیان با اشاره به اینکه نوع نگاه رهبری در مورد جهاد دانشگاهی بسیار ویژه است، افزود: این نوع نگاه از سوی رهبر معظم انقلاب برای مدیران و کارکنان در دستیابی به اهداف بسیار ارزشمند و قابل تأمل است.

سرپرست جهاد دانشگاهی هرمزگان با اشاره به اینکه جهاد طبق اساسنامه یک نهاد غیردولتی محسوب می‌شود و حکم ریاست آن از سوی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل، جهاد دانشگاهی در ابعاد مختلف شاکله خاصی به خود گرفته است.

حسینیان با اشاره به برخی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، علمی و پژوهشی و آموزشی فعالیت‌های در خور شأنی را دارد.

وی از امکان تحصیل در مقطع دکتری به صورت پژوهش‌محور، به عنوان یک ویژگی خاص دانشگاه علم و فرهنگ زیرمجموعه جهاد یاد کرد و ادامه داد: بخش آموزش جهاد دانشگاهی به همین دانشگاه ختم نمی‌شود و در استان هرمزگان مرکز علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی فعالیت‌های قابل توجهی را انجام داده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی هرمزگان اضافه کرد: درحال حاضر بالغ بر 2000 دانشجو در رشته‌های مختلف مدیریت و فن‌آوری اطلاعات و همچنین سایر رشته‌ها مشغول کسب دانش هستند.

این مسئول همچنین با اشاره به فعالیت‌های گسترده آموزشی جهاد دانشگاهی، از مراکز آموزشی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی به عنوان مکمل تحصیلات آکادمیک یاد کرد.

حسینیان تصریح کرد: نوع نگاه جهاد دانشگاهی اینگونه است که، ما باید به سمت کارهایی برویم که بقیه قادر به انجام آن نیستند و در واقع جهاد به سمت کارهای بر زمین مانده حرکت می‌کند.

وی در ادامه معرفی فعالیت‌های جهاد، تاکید کرد: همین دیدگاه و رویکرد نیز موجب نگاه خاص مقام معظم رهبری به جهاد و فعالیت‌های آن شده است و این وجه تمایزات به اندازه‌ای بوده که ایشان از پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی بازدید کرده‌اند.

حسینیان همچنین به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان در زمینه‌های پژوهشی اشاره و بیان کرد: در حال حاضر، طی روزهای گذشته درخواست راه‌اندازی و اخذ مجوزهای 11 مرکز خدمات تخصصی به دفتر مرکزی تهران ارسال شده که بزودی مجوزهای آن اخذ خواهد شد.

وی تاکید کرد: نوع نگاه جهاد در استان هرمزگان بر این است که تعاملات سازنده با سایر دانشگاه‌های استان باید موجب سرآمدی این واحد استانی را میان واحدهای کشوری کند.

براساس این گزارش، در نخستین دیدار مدیران این دو مجموعه، مقرر گردید طی جلسه‌ای با حضور معاونین و کارشناسان جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد بندرعباس زمینه‌های مختلف همکاری بررسی و با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای، به مرحله اجرا برسد. 

انتهای پیام/2310/ق/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول