اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اعلام کرد

افزایش 3 درصدی نزاع و درگیری در آذربایجان غربی

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: شش ماه نخست امسال نزاع و درگیری در آذربایجان غربی افزایش سه درصدی دارد.

افزایش 3 درصدی نزاع و درگیری در آذربایجان غربی

سردار یحیی شرفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: رعایت قانون و هنجارهای اجتماعی از جمله وظایف همه افراد جامعه بوده و در جامعه‌ای که قانون مراعات می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود هرج و مرج جایی ندارد و نظم اجتماعی حکم‌فرما خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر قانون‌مداری به فرهنگ عمومی تبدیل شود و هر کس خود را موظف به حرکت در چارچوب تعیین شده بداند پویایی جامعه حتمی خواهد بود.

شرفی اعلام کرد: شش ماه نخست سال جاری قتل نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش شش درصدی دارد.

وی تصریح کرد: امروز آشنا ساختن جوانان با قانون و نهادینه ساختن پیروی از آن در ذهن و ضمیر جوانان یکی از وظایف مهم نهادهای اجتماعی مانند خانواده، مدرسه و دولت است.

شرفی ادامه داد: شش ماه نخست سال گذشته آمار، 49 قتل بوده که این میزان امسال به 46 قتل رسیده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ابراز داشت: امسال نزاع و درگیری 7 هزار و 424 مورد بوده که سال گذشته این آمار 7 هزار و 186 مورد بود که رشد سه درصدی را نشان می‌دهد.

شرفی تعداد کل تصادفات آذربایجان را امسال 6 هزار و 744 تصادف عنوان کرد و متذکر شد: شش ماه نخست امسال تعداد متوفی 366 نفر بوده و این آمار در سال گذشته 423 نفر است که کاهش 13 درصدی را در این زمینه شاهد هستیم.

وی تعداد مجروحان سوانح رانندگی را در شش ماه نخست امسال 6 هزار و 958 نفر اعلام کرد و یادآور شد: این آمار در مدت مشابه سال گذشته 7 هزار و 185 نفر بود که در این زمینه نیز کاهش سه درصدی تعداد مجروحان را شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه تعداد تصادفات خسارتی در شش ماه نخست سال 91، 2 هزار و 590 مورد بوده، اذعان داشت: شش ماه نخست امسال تصادفات خسارتی یک هزار و 608 مورد است که 38 درصد کاهش دارد.

انتهای پیام/61005/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول