اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل:

همایش حضرت قاسم (ع) الگوی نوجوانان ایرانی 6 محرم برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: همزمان با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) همایش بزرگ حضرت قاسم (ع) الگوی نوجوان ایرانی، ششم محرم در اردبیل برگزار می‌شود.

همایش حضرت قاسم (ع) الگوی نوجوانان ایرانی 6 محرم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد رنجبر عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری این همایش، اظهار داشت: همایش حضرت قاسم (ع) الگوی نوجوانان ایرانی ششم ماه محرم با همت معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل و بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل در حسینیه ثارالله برگزار می‌شود.

وی با تبیین اهداف این همایش بر اجرای کیفی آن تاکید کرد و افزود: نوجوانان ما باید از حضرت قاسم (ع) به عنوان یار وفادار خط ولایت و امامت جامعه تبعیت کرده و الگوگیری کنند تا سعادت دنیوی و اخروی نصیب آنها شود.

رنجبر با بیان اینکه این برنامه با مشارکت بیش از سه هزار دانش‌آموز پایه اول متوسطه در حسینیه ثارالله برگزار می‌شود، تصریح کرد:‌ این برنامه از ابتکارات استان اردبیل است که سال گذشته نیز از طریق شبکه دوم سیما و شبکه اردبیل تولید و پخش شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل به برنامه‌های این همایش اشاره کرد و ادامه داد: این مراسم از جمله سخنرانان، مداحان و آشنایی بیشتر نوجوانان با زندگی و سیره حضرت قاسم (ع) است که این برنامه معنوی با کیفیت و محتوای خاص در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم نوجوانان دانش‌آموز ما با الهام از مکتب سیدالشهدا (ع) بتوانند با معارف ارزشمند دینی و اسلامی بهتر آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما در مراسم پرفیض زیارت عاشورا در آموزش و پرورش یکی از روحانیون اردبیل در سخنانی درباره اهداف و قیام امام حسین (ع) و واقعه کربلا به بیان مطالبی پرداخت.

حجت‌الاسلام جعفر پناهی از ماه محرم به عنوان ماه تصفیه اعمال و اصلاح رفتار یاد کرد و گفت: همان‌گونه که امام حسین (ع) برای اصلاح جامعه دست به قیام زد ما نیز برای پالایش درون خود و همچنین زدودن آثار گناه از جامعه باید دست به قیام واقعی بزنیم تا انقلاب حقیقی اتفاق بیفتد.

این روحانی در ادامه سخنان خود یادآور شد: بزرگترین پیام نهضت کربلا احیای معروف در جامعه و زدودن آثار گناه، معاصی و منکرات است که می‌تواند زمینه یک حرکت روحی، روانی را در جامعه فراهم کند.

در این مراسم معنوی که از اول تا 12 ماه محرم برگزار می‌شود در کنار قرائت قرآن، زیارت عاشورا و مداحی هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی نیز به سوگواری می‌پردازند.

انتهای پیام/62003/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول