اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

عسگر اولادی در شکل‌گیری نهادهای حمایتی چهره ممتاز بود

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: مرحوم عسگر اولادی در شکل‌گیری و استمرار حرکت‌های انقلابی و ارزشی در به وجود آمدن نهادهای حمایتی به ویژه کمیته امداد نقشی اساسی و بی‌بدیل داشت.

عسگر اولادی در شکل‌گیری نهادهای حمایتی چهره ممتاز بود

بهروز زلالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، با تسلیت درگذشت مرحوم عسگر اولادی به عنوان نماینده ولی فقیه در کمیته امداد با سابقه درخشان در عرصه‌های مدیریتی مختلف اظهار داشت: این شخصیت وارسته از دوران سخت و خفقان رژیم شاهنشاهی با حمایت و پشتیبانی از نهضت انقلاب اسلامی به ویژه حرکت امام خمینی (ره) در سال 42 نقش ممتازی را در عرصه‌های مختلف پیروزی انقلاب بر عهده داشت به طوری که با پیروزی انقلاب یکی از اعضای مؤثر در شکل‌گیری نهاد حمایتی کمیته امداد بود.

وی از مرحوم حبیب‌الله عسگر اولادی به عنوان یار دیرین و شفیق انقلاب یاد کرد و افزود: این مبارز انقلابی پس از سال‌ها تحمل زندان و رنج با پیروزی انقلاب اسلامی در سنگرهای مختلف مسئولیت‌های ارزشمندی را پذیرفت و تا لحظه آخر عمر خود سعی کرد در ولایتمداری چهره‌ای شاخص و ممتاز باشد.

کمیته امداد استان اردبیل نیز با تسلیت درگذشت این شخصیت وارسته اعلام کرد: عسگر اولادی پس از انقلاب اسلامی، مسئولیت‌هایی همچون نمایندگی ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی (ره) را برعهده داشته و رئیس شورای مرکزی کمیته امداد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.

وی از زندانیان سیاسی در دوره محمدرضا شاه پهلوی بود که پس از تحمل 13 سال حبس از زندان آزاد شد.

عسگر اولادی که در کارنامه مبارزاتی خود سابقه 13 سال تحمل زندان‌های ستمشاهی را دارد، در طول دوران انقلاب با توجه به محبوبیت خود در میان بازاریان و کسبه حمایت‌های مالی و معنوی بسیاری را در جهت کمک به اهداف مبارزان و انقلاب اسلامی انجام داد.

حضور مؤثر در کمیته امداد امام خمینی (ره)، وزیر بازرگانی و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام از مهمترین مسئولیت‌های عسگر اولادی بود.

وی در سال‌های آخر عمر مواضع مؤثری را در مقابل جریان فتنه و انحراف از خود نشان داد و همواره در راه افشای تحرکات گروه‌هایی که سعی داشتند انقلاب را از اهداف خود دور کنند، کوشید.

حبیب‌الله عسگر اولادی، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری آبان سال 92 در سن 82 سالگی بر اثر بیماری درگذشت.

انتهای پیام/62007/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول