اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت فنی و عمرانی استاندار البرز:

ظرفیت‌های فرهنگی البرز نادیده گرفته نشود

سرپرست معاونت فنی و عمرانی استاندار البرز گفت: استان البرز دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه فرهنگی است که نباید این پتانسیل‌ها نادیده گرفته شود.

ظرفیت‌های فرهنگی البرز نادیده گرفته نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجید سریزدی بعد از ظهر امروز در گردهمایی طلاب و روحانیون استان که در دفتر امام جمعه اشتهارد برگزار شد اظهار داشت: توجه به مقوله فرهنگ و استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌تواند بسیاری از خلاهای فرهنگی موجود در استان البرز را مرتفع کند.

وی ادامه داد: از آن جایی که ظرفیت‌های فرهنگی یکی از مهمترین بسترهای توسعه شهری  به شمار می‌رود لذا باید راهکارهای اساسی را برای استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها در استان البرز بیندیشیم.

معاون استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: می‌توانیم بسیاری از مشکلات و گره‌های موجود در استان را با توسعه امور فرهنگی مرتفع کرده و به سمت آبادانی و پیشرفت بیشتر گام برداریم.

این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن تأکید بر توسعه استان و شهرستان‌های پیرامون آن اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسعه استان در  تمامی ابعاد و با در نظر گرفتن مختصات جغرافیایی و استعدادهای هر بخش صورت خواهد گرفت.

*شهرستان اشتهارد به محدوده شهری کرج متصل خواهد شد

سریزدی خاطرنشان کرد: از آنجا که شهرستان اشتهارد در مجاورت شهر کرج واقع است بنابراین زمینه‌های اتصال آن به محدوده شهری کرج فراهم خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار البرز با اشاره به این که باید به شهرستان‌های پیرامون استان البرز نگاه توسعه‌ای داشته باشیم افزود: داشتن نگاه توسعه‌ای به شهرستان اشتهارد که یکی از شهرک‌های در این استان به شمار می‌آید می‌تواند برای عمران و آبادانی استان بسیار حائز اهمیت باشد.

سریزدی گفت: نباید به اشتهارد تنها با نگاه شهرک صنعتی نظاره کرد چرا که نقاطی همانند دشت اشتهارد مناطق ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارند که می‌توانیم با برنامه‌ریزی‌های جامع از ظرفیت‌ها و فرصت‌های این منطقه نیز استفاده کنیم.

وی در ادامه سخنان خود یکی از معضلات استان البرز را نبود زیرساخت‌های لازم برای توسعه شهر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بسیاری از شهرها فاقد زیرساخت‌های لازم هستند لذا می‌توان با مدیریتی جامع بخشی از مشکلات ناشی از این زیرساخت‌ها را با تدابیر نرم افزاری جایگزین کمبود سخت افزارها کرد و فرهنگ شهرنشینی را در شهرها حاکم ساخت.

انتهای پیام/2302/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول