اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شماری از مسئولان و کارشناسان

مرحله نخست پتروشیمی ایلام راه‌اندازی شد

مرحله نخست پتروشیمی ایلام لحظاتی پیش با حضور شماری از مسئولان و کارشناسان راه‌اندازی شد.

مرحله نخست پتروشیمی ایلام راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام ظهر امروز در حاشیه راه‌اندازی این طرح بزرگ در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ایلام، اظهار داشت: آغاز بهره‌برداری مرحله نخست شرکت پتروشیمی ایلام را به همه مردم استان ایلام و ملت ایران اسلامی تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: امروز (سه‌شنبه) 14 آبان 1392 مجتمع پتروشیمی ایلام شاهد راه‌اندازی فاز اول و تولید آزمایشی محصول پلی اتیلن سنگین بود که هیچگاه در تاریخ استان ایلام فراموش نخواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: تحقق این حماسه اقتصادی که با تحمل رنج‌ها و تلاش‌های مستمر مجموعه مدیریت و کارکنان این شرکت حاصل شد امیدبخش آینده‌ای روشن پیش روی صنعت و توسعه استان است.

کمری تصریح کرد: با این خبر مسرت بخش پس از سال‌ها انتظار آرزوی دیرینه مردم استان به تحقق پیوست.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام اضافه کرد: تبریک مضاعفم را تقدیم مردم ایلام کرده چرا که این افتخار با دستان مبارک کارشناسان ایلامی حاصل شده است. 

وی ادامه داد: کارشناسان و متخصصان غیرتی، جوانمرد، عاشق کار ایلامی این افتخار بزرگ را به دست آوردند.

این مسئول اضافه کرد: مهم‌ترین تولیدات این شرکت شامل اتیلن، پروپیلن(گریدشیمیایی و پلیمری)، پلی اتیلن سنگین، بنزین پیرولیز و سوخت مایع بوده که این مجتمع در واقع شامل واحدهای الفین، پلی‌اتیلن سنگین و سرویس‌های جانبی است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: سرویس‌های جانبی نیز شامل یوتیلیتی و آفسایت مشتمل بر واحدهای برق و بخار و برج‌های آب خنک‌کننده و آب‌های صنعتی، هوا، نیتروژن، سوخت گاز تصفیه فاضلاب خطوط لوله خوراک خطوط ارتباطی داخلی مجتمع و آب‌های سطحی است.

این مسئول تأکید کرد: در مرحله نخست این شرکت حدود یک‌هزار و 400 نفر نیروی انسانی وارد بازار کار در این مجتمع شده که نقش موثری در تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان فراهم کرده است.

کمری تصریح کرد: مهم‌ترین اهداف از ایجاد این شرکت در استان ایجاد اشتغال در مناطق محروم، استفاده بهینه از محصولات ارزشمند پتروشیمیایی با ارزش افزوده بیشتر، ایجاد صنایع پایین دستی و رونق اقتصادی و افزایش خدمات جانبی در منطقه است.

وی ادامه داد: پتروشیمی جزو واحدهای زودبازده محسوب می‌‌شود به طوری که سرمایه‌گذاری انجام شده برای آن در مدت زمان کوتاهی برگشت می‌خورد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام در پایان اذعان داشت: مهم‌ترین موارد استفاده و کاربرد تولیدات این مجتمع در صنایعی همچون ساخت لوازم خانگی، محصولات مخصوص آب‌رسانی، ظروف پلاستیکی، ظروف نگهداری مواد شیمیایی و غذایی، الیاف پلاستیکی و سرنگ‌سازی بکارگرفته می‌شود.

انتهای پیام/2246/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول