اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس خبر داد

بهره‌برداری پتروشیمی هگمتانه تا 2 ماه آتی

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: پتروشیمی هگمتانه حداکثر ظرف دو ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

بهره‌برداری پتروشیمی هگمتانه تا 2 ماه آتی

امیر خجسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و افزود: در این جلسه علاوه بر ظرفیت موجود استان به وضعیت بدهی‌های سنگین واحدهای صنعتی پرداخته شد.

وی گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی استان به دلیل بدهی معوقه، قادر به اخذ تسهیلات سرمایه در گردش از بانک‌های عامل نیستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: با مساعدت وزراتخانه صنعت، معدن و تجارت می‌توان برای آن دسته از واحدها که از نهادها و شرکت‌های زیر پوشش دولت طلبکار هستند میزان طلب‌ را با بدهی بانکی تهاتر کرد.

وی گفت: این موضوع کمک بزرگی به وضعیت واحدهای صنعتی در سطح استان خواهد کرد.

خجسته با بیان اینکه واحدهای موفق و برندهای استان همگی دارای طرح‌های توسعه هستند، افزود: این واحدها متقاضی حداکثر مساعدت و تسریع در رابطه با تأمین تسهیلات از صندوق توسعه ملی هستند.

وی با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه حداکثر ظرف دو ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود گفت: این واحد صنعتی پتروشیمی بر اساس پیگیری‌های انجام شده موظف به تامین خوراک به میزان 30 هزار تن V.C.M  شده که متأسفانه تا کنون قرارداد نهایی نشده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: با عنایت به اهمیت راه‌اندازی سریعتر این واحد دستور اکید و سریع وزیر صنعت، معدن و تجارت را خواستار شدیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت معادن استان و نیاز 50 میلیاردی بودجه برای تکمیل برخی واحد‌های معدنی سطح استان تصریح کرد: در بخش معدن برای تکمیل اکتشافات به روش‌های نوین ژئوشیمی و ژئوفیزیک به همراه حفاری‌های عمیق و گسترده حداقل نیاز به 50 میلیارد ریال اعتبار است.

خجسته ادامه داد: استان همدان دارای ذخائر سنگ آهن عمدتاً مگنیتیت است که می‌تواند مواد اولیه در واحد عمده فولادسازی  استان را تأمین کند.

وی ابراز داشت: همچنین وجود مینرال‌های صنعتی از قبیل پگماتیت و اندالوزیت مبنای مناسبی برای کانه‌آرائی، فرآوری و توسعه صنایع معدنی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به کاهش میزان صادرات کشور خاطرنشان کرد: استان همدان در 6 ماهه نخست سال جاری 115 درصد افزایش صادرات را تجربه کرده است.

وی افزود: در واردات نیز ترکیب 42 درصد کالای واسطه‌ای، 57 درصد خطوط تولیدی و تنها یک درصد کالای مصرفی را شاهد هستیم.

خجسته بیان کرد: صنعتی شدن استان همدان در چند سال اخیر رونق گرفته، اما شهر همدان نسبت به دیگر شهرهای همجوار استان در ایجاد صنایع مادر از دیگر همسایگان خود عقب‌تر است.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد اشتغال در سطح استان یادآور شد: با توجه به اشتغال 30 هزار نفری منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار توجه ویژه‌ای به این منطقه شدیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه استان همدان را دارای شرایط خوب و ظرفیت بالایی عنوان کرد.

وی ادامه داد: وزیر صنعت مطرح کرد که موانع سرمایه‌گذاری در این استان و در بخش‌های صنعتی و معدنی باید برداشته شود.

خجسته حمایت از صنایع کوچک استان، تسریع و رفع مشکلات صنعتگران و بررسی مشکلات آنها، حمایت واحدهای تولیدی همدان را از مهمترین دغدغه‌های مطرح شده در این جلسه عنوان کرد.

انتهای پیام/89020/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول