اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان خبر داد

راه‌اندازی گرم‌خانه بین‌راهی برای زنان معتاد در اصفهان

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: درصدد پیگیری راه‌اندازی خانه بین‌راهی برای زنان معتاد در اصفهان هستیم و پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

راه‌اندازی گرم‌خانه بین‌راهی برای زنان معتاد در اصفهان

مرضیه فرشاد امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که آیا تأسیس مراکز شلتر یا سرپناه زنان معتاد در اصفهان صورت گرفته است یا خیر، اظهار کرد: اصفهان یک شلتر ویژه مردان دارد که برای افرادی که راغب به درمان اعتیاد هستند، اما خانه ندارند و از گرم‎خانه استفاده می‎کنند، که در صورت تمایل همان جا درمان می‎شوند.

وی با بیان اینکه در اصفهان شلتر زنان معتاد وجود ندارد، افزود: در صورتی که زنان مراجعه‎کننده به کمپ‎های ترک اعتیاد که پس از دوره درمان در بحث پذیرش خانواده مشکل پیدا می‎کنند، در این محل نگهداری می‎شوند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در حال پیگیری خانه بین‌راهی برای زنان در اصفهان هستیم، تصریح کرد: این مرکز نقش شلتر را ندارد، اما سم‎زدایی معتادان در این مرکز انجام می‎شود و تا زمانی که این افراد بتوانند وارد زندگی اجتماعی شوند، مدتی در خانه بین‌راهی نگهداری می‎شوند تا به خانواده بازگردند.

وی با بیان اینکه در صورتی که خانه بین‎راهی برای زنان معتاد ساخته شود، زنان کارتن خواب نیز می‎توانند در این مرکز به عنوان کمپ نگهداری زنان و معتادان زیر پوشش قرار بگیرند، ادامه داد: به صورتی که دیگر نیازی به شلتر نداریم، شلتر یا سر‌پناه مرکز اقامتی پاره‌وقت یا تمام وقت برای افراد آسیب‌پذیر، متکدیان و بی‌سرپناهان است.

فرشاد تاکید کرد: مراکز شلتر نیز برای افراد معتاد این امکان را فراهم می‎کند که در یک پرسه درمانی از یک محیط امن استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه در صورتی که شخصی کارتن‎خواب و معتاد باشد، وارد مسیر درمان می‌شود و از شلتر استفاده می‌کند، اضافه کرد: همچنین این افراد وارد پرسه درمان شده و مدتی نیز به عنوان محل سکونت در این محل ساکن می‎شوند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان در پاسخ به این سؤال که آیا افراد مبتلا به ایدز در این مرکز نگهداری می‎شوند، گفت: در صورتی که این افراد برای ترک اعتیاد مراجعه کنند، برای حضور در این مرکز محدودیتی ندارند و این مراکز خدمات خود را همانند سایر افراد به بیماران ایدزی ارائه می‎دهد.

انتهای پیام/63012/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول