اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور پژوهشگران و اندیشمندان؛

همایش بزرگداشت استاد غفاری در شهرری برگزار شد

همایش بزرگداشت استاد علی‌اکبر غفاری پژوهشگر و مؤلف رشته علوم قرآن و حدیث با حضور پژوهشگران و اندیشمندان در شهرری برگزار شد.

همایش بزرگداشت استاد غفاری در شهرری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ظهر امروز همایش بزرگداشت خادم‌العلم والدین و احیاگر میراث شیعه مرحوم استاد علی‌اکبر غفاری با مشارکت فرهنگسرای ولاء و سایر نهادهای فرهنگی ری در پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امامی کاشانی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی قائمی، ریاست پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث، حجت‌الاسلام مهدوی‌راد عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام صادقی دبیر همایش و بهراد جعفری، شاگرد استاد غفاری از سخنرانان مدعو این همایش بودند.

در ابتدای این برنامه، قاری ممتاز کشور به قرائت آیاتی چند از کلام‌الله قرآن پرداخت و حضار با سکوت خود با وی همکاری کردند.

سپس مجری برنامه علی درستکار به بیان خاطراتی از زندگی و شخصیت والای این محقق قرآنی پرداخت.

حجت‌الاسلام صادقی در ارتباط با اهداف برگزاری این همایش گفت: هدف از برگزاری این برنامه آشنایی دانشجویان با رفتار و کردار استاد غفاری و کسانی است که همانند وی در عرصه علوم مقدس قرآن و حدیث فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: این استاد گرانقدر، همانند یک نماد ایثار فرهنگی هستند و ما باید جوانان خود را با اینگونه افراد آشنا کنیم.

 صادقی در ادامه بیان کرد: استاد با ابزار های ساده، کار تحقیق و پژوهش را انجام می‌داد و دانشجویان و طلاب از این تحقیقات بهره‌مند می‌شدند و هنوز هم از آثار وی استفاده می‌کنند.

وی در پایان سخنرانی خود بیان کرد: ما با تلاش و کوشش می‌توانیم شخصیت‌هایی را همانند استاد غفاری پرورش دهیم.

در ادامه برنامه بهراد جعفری یکی از شاگردان نزدیک به این استاد اظهار داشت: در سال 1369 در روز ازدواج خود با استاد غفاری آشنا شدم.

وی ادامه داد: زمانی که من شاگرد ایشان بودم سئوالات زیادی را در رابطه با قرآن از وی می‌پرسیدم و ایشان به تمامی سئوالات من پاسخ می‌داد.

جعفری گفت: به مدت 15 سال در خدمت ایشان بودم و فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دادم و ایشان همیشه به من می‌گفتند اگر می‌خواهی در راه علم پیشرفت کنی نباید به بعد مالی آن فکر کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی استاد غفاری گفت: استاد از نظر اخلاقی جایگاه بالایی داشت و الگوی ذیقدری برای شاگردان خود و تمامی آحاد جامعه بود.

در ادامه سپس حجت‌الاسلام مهدوی‌راد، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به بیان مباحثی از زندگی استاد غفاری پرداخت.

وی بیان کرد: استاد غفاری محققی عالی‌قدر و احیاگری بزرگ و فقیهی درست‌اندیش بودند که هنوز مردم و دانشجویان را از آثار خود بهره‌مند می‌سازند.

مهدوی‌راد با اشاره به ویژگی‌های استاد غفاری بیان کرد: زمانی در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل بودم. همه طلاب این استاد را از آثار وی در کتاب فروشی‌های بازار تهران می‌شناختند ولی من به همگی آنها گفتم که غفاری کافی را احصاء کرده است.

وی با توجه به خاطراتی از این استاد ذکر کرد: زمانی که برای دومین بار به محضر این بزرگوار رفتم کتابی را در بین کتاب‌های استاد پیدا کردم که بسیار کمیاب بود و زمانی که از استاد قیمت کتاب را برای خرید پرسیدم ایشان در جواب به من گفتند این کتاب‌فروشی نیست و از ابزار کار من است.

وی ادامه بیان کرد: استاد برای تحقیقات خود از ابزارهای ساده‌ای استفاده می‌کرد.

وی در پایان افزود: استاد غفاری، فردی سخت‌کوش، دقیق، یک ایثارگر به معنی واقعی کلمه و یک دین‌شناس کامل بود.

همایش نکوداشت استاد علی‌اکبر غفاری، در آستانه نهمین سالگرد رحلت این محقق و پژوهشگر برجسته قرآن و حدیث، با اهدای یکی از آخرین آثار آن استاد بزرگوار به حضار با عنوان «متن و ترجمه ثواب الاعمال و عقاب الاعمال» پایان یافت.

این همایش با مشارکت دانشگاه قرآن و حدیث پردیس تهران، فرهنگسرای ولاء، اداره اوقاف و امور خیریه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری برگزار شد.

انتهای پیام/2462/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول