اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی کرمانشاه:

فرهنگ اساس تحول در آغاز هزاره سوم است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: فرهنگ اساس تحول در نظام آینده و در آغاز هزاره سوم است.

فرهنگ اساس تحول در آغاز هزاره سوم است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ابراهیم رحیمی‌زنگنه ظهر امروز در همایش علمی فرهنگ عمومی (چالش‌ها و راهکارها) و تجلیل از فعالان حوزه فرهنگ عمومی، فرهنگ را اساس تحول در نظام آینده و در آغاز هزاره سوم دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هدف از برگزاری این همایش را بزرگداشت این روز و تجلیل از فعالان حوزه هنر عنوان کرد.

به ‌گفته وی، فرهنگ مجموعه باورها، اعتقادات و اندیشه‌های جامعه است که رفتار افراد را شکل می‌دهد و فرهنگ عمومی به ‌عنوان زیرمجموعه آن به عموم افراد اختصاص دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، تحول در فرهنگ عمومی را نیازمند این دانست که تمام نهادهای استان ضرورت آن ‌را احساس کنند و قدم به این میدان بگذارند.

رحیمی‌زنگنه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است، خاطرنشان کرد: اساسی‌ترین نکته در تمام عرصه‌ها، اصلاح فرهنگ عمومی است و تا زمانی ‌که فرهنگ اصلاح نشود، جامعه اصلاح نخواهد شد.

وی تاکید کرد: برای توجه به حقوق شهروندی و بالا بردن بینش افراد جامعه در خصوص فرهنگ عمومی باید از پتانسیل‌ فرهنگ و هنر استفاده کرد.

این مسئول مشارکت تمام دستگاه‌ها برای تحول در فرهنگ عمومی را نیازی اساسی خواند و تصریح کرد: در کشورهای اسلامی محور ایجاد شهرهای جدید، ساخت مساجد و اماکن فرهنگی است.

رحیمی‌زنگنه اذعان داشت: برای تحول در بحث فرهنگ باید از ظرفیت هنر استفاده شود و در این عرصه کار سلیقه‌ای جواب نمی‌دهد. در مقوله فرهنگ عمومی نیازمند خرد جمعی هستیم تا بتوان در بلندمدت آن ‌را رصد کرده و تحولی در فرهنگ عمومی ایجاد شود.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول