اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی:

نقشه راه در عرصه‌های فرهنگی مهم‌ترین هدف توسعه فرهنگ عمومی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: وجود و داشتن نقشه راه در عرصه‌های فرهنگی مهم‌ترین هدف توسعه فرهنگ عمومی است.

نقشه راه در عرصه‌های فرهنگی مهم‌ترین هدف توسعه فرهنگ عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سید سعید سرابی با اشاره به 14 آبان "روز فرهنگ عمومی" و تقارن این روز با نخستین روز از ماه محرم گفت: فرهنگ عاشورایی و دینی ریشه و بنای اصلی فرهنگ عمومی در جامعه اسلامی است و ترویج آن موجب اعتلای فرهنگ عمومی می‌شود.

وی ادامه داد: فرهنگ عمومی مجموعه‌ای از آداب، باورها و اعتقادات آحاد جامعه است و برای اصلاح آن باید برنامه‌هایی متناسب با فضای جامعه طراحی و تدوین کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی با بیان اینکه برای توسعه فرهنگ عمومی نیازمند یک برنامه دقیق و کارشناسی هستیم، گفت: در این راستا تلاش کردیم برنامه‌ای یک تا پنج ساله داشته باشیم که هر کدام با رویکردی خاص فعالیت می‌کند، البته این بدان معنا نیست که مسئولان قبلی بدون برنامه بوده‌اند.‌

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نگاه ما متفاوت است و سعی کرده‌ایم دارای یک نقشه راه در عرصه‌های فرهنگی و هنری باشیم.

سرابی افزود: این عرصه دارای اهمیت خاصی است و معتقدم موضوع فرهنگ عمومی مهم‌ترین و اصلی‌ترین رسالت مدیران فرهنگی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی با تاکید بر آنکه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در یک‌سال گذشته توانسته طرح‌های بنیادین با بهره‌مندی از مطالعات فرهنگی را پیگیری کند گفت: فعالیت دفتر مطالعات و پژوهش‌های فرهنگی و همکاری مراکز و موسسات فرهنگی و پژوهشی و استفاده از ظرفیت نخبگان و کارشناسان با بهره‌گیری از عناصر فرهنگی و مشاوران برجسته، توانسته زیرساخت‌های مناسبی را برای دستور جلسات پی‌ریزی کند.

وی ادامه داد: تصویب ساختار برگزاری کنگره بزرگداشت فضل بن شاذان، شیوه‌نامه ستاد هماهنگی فعالیت‌های قرآنی استان، رونمایی از نرم‌افزار سبک زندگی اسلامی و ایرانی، تشکیل کارگروه ویژه دبیرخانه راهبردی پیوست فرهنگی به منظور اجرایی شدن نظام‌نامه در استان از جمله مهمترین مصوبات در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/2202/ت/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول