اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عکاس و هنرمند برجسته اردبیل:

عکسی که در آن تقلب حقیقت صورت نگرفته ارزشمند است

کارشناس عکاسی، گرافیک و استاد کارگاه عکاسی حوزه هنری استان اردبیل گفت: عکسی که در آن حقه عکاسی به کار نرفته و تقلب حقیقت صورت نگرفته ارزشمند است.

عکسی که در آن تقلب حقیقت صورت نگرفته ارزشمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داور علایی ظهر امروز در کارگاه نقد و بررسی موضوعات جشنواره عکس دانشجویی عاشورایی که با حضور هنرمندان عکاس شرکت‌کننده در این جشنواره در تالار سخن مرکز آموزش حوزه هنری استان اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: عناصر تشکیل ‌دهنده یک عکس خوب از قبیل رنگ و نور باید معرف یک فکر و ایده خاص باشد.

وی خاطرنشان کرد: عکسی که زبان آن ساده باشد و نیازی به تعبیر و تفسیر نداشته باشد ارزشمند است.

این هنرمند اردبیلی با نشان دادن عکس‌های شرکت داده شده در جشنواره‌های مختلف به بررسی آنها پرداخت و افزود: گاهی ارزش یک عکس معادل 10 هزار لغت و عبارت است بنابراین عکاس به عنوان خالق یک عکس اگر می‌خواهد اثرش ماندگار باشد باید از تقلب در حقیقت و دست زدن به حقه‌های عکاسی دوری گزیند.

علایی گفت: عکاس موفق باید شکارچی قابلی باشد تا بتواند لحظات ناب گویای عزاداری سنتی و ارزشی عاشورا را شکار کرده و به تصویر بکشد چرا که در بعضی مواقع شکار لحظه‌ها یک اثر را جاودانه می‌کند.

این مسئول با نشان دادن عکس‌های منتخب جشنواره‌های دیگر به هنرمندان عکاسی، به تبیین کیفیت و فنون تخصصی خلق این آثار پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این کارگاه کارشناس امور فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز در تشریح اهداف برگزاری جشنواره عکس دانشجویی عاشورایی  بیان داشت: این مسابقه دانشجویی با هدف پاسداشت اندیشه شهیدان کربلا و ایجاد نگاه موشکافانه و عمیق به فرهنگ و اندیشه عاشورایی در عموم مردم و به ویژه دانشجویان و هنرمندان است.

نجیبه خروشی با بیان اینکه این مسابقه در سه محور اصلی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این محورها شامل آئین، آداب، رسوم و سنن معنوی عزاداری، شیوه‌های عزاداری و دنیای مدرن و المان‌های بصری عزاداری در زندگی امروز خواهد بود.

وی ادامه داد: آثاری که دیدگاه انتقادی، نوآورانه و اندیشه محور داشته باشند مورد استقبال جشنواره خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جشنواره عکس دانشجویی عاشورایی با همکاری حوزه هنری استان اردبیل، دانشگاه محقق اردبیلی، جهاد دانشگاهی و سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل به مناسبت ایام محرم برگزار می‌شود.

مهلت ارسال اثر به این جشنواره تا پایان آبان ماه سال جاری خواهد بود.

برگزاری نمایشگاهی از 30 اثر برگزیده این جشنواره همزمان با اربعین حسینی و تجلیل از صاحبان آثار برگزیده برنامه پایانی این جشنواره است.

انتهای پیام/62005/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول