اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

مرکز موسیقی انعکاسی از سال‌های پرشور آهنگ‌های انقلابی قزوین در کشور است

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: مرکز موسیقی انعکاسی از سال‌های پرشور سرود و آهنگ‌های انقلابی قزوین در کشور است.

مرکز موسیقی انعکاسی از سال‌های پرشور آهنگ‌های انقلابی قزوین در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مراسم رونمایی از سرود غدیر از ساخته‌های مرکز موسیقی، سرود و آهنگ‌های انقلابی صبح امروز با حضور علی فرخزاد نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر، حسین صلح‌جو رئیس کمیسیون فرهنگی و کاظم مجابی از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، صادق آریان معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی، اعضای مرکز موسیقی، سرود و آهنگ‌های انقلابی و خانواده آنها برگزار شد.

شعر این سرود از محمد ارداقیان، آهنگسازی آن کاری از علی اصغر ارداقیان و تنظیم سرود را مهدی احمدی عهده‌دار بوده‌اند و حدود دو ماه زمان صرف شده تا گروه سرود بتواند مهارت کاملی را برای اجرای این کار به دست آورد.

صادق آریان در این مراسم انتقال تجارب و دستاوردهای سال‌های پرشور و نه چندان دور موسیقی قزوین از سوی مربیان پیشکسوت مرکز موسیقی به نسل امروز را از مهم‌ترین کارکردهای مرکز موسیقی، سرود و آهنگ‌های انقلابی در سال‌های کنونی دانست.

وی با اشاره به قدمت حوزه موسیقی و سرود در شهر قزوین یادآور شد: به فرموده رهبر معظم انقلاب «موسیقی تلفیقی از دانش، اندیشه و فطرت خدادادی است» و در جای دیگر به اثرگذاری و تعمق آن در جامعه اشاره می‌کنند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با تأکید بر اینکه مقوله سرود از موسیقی جدا نیست، ادامه داد: جنبه‌های تربیتی و موسیقیایی سرود در ادوار مختلف به خصوص در قزوین که دارای پیشینه توانمند در این عرصه بوده، بسیار ارزشمند است چراکه تجربه ثابت کرده افرادی که در گروه‌های سرود نقش داشتند هم‌اکنون در پست‌های مدیریتی و بخش‌های اثرگذار جامعه مشغول به کارند.

آریان از تشکیل کنسرت بزرگ سرود قزوین در سال آتی به همت مرکز موسیقی، سرود و آهنگ‌های انقلابی خبر داد و گفت: این مهم در راستای احیا و شکوفایی سال‌های پربار سرود قزوین که در 30 سال گذشته شاهد آن بودیم، صورت می‌گیرد.

این مسئول گزارش کوتاهی از روند فعالیت مرکز موسیقی ارائه داد و گفت: این مرکز از پنج شهریور ماه سال 91 با حمایت مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی و با تدوین اساسنامه رسمی آغاز به کار کرد و تاکنون 70 جلسه در قالب 190 نفر ساعت برگزار کرده است و تولید 14 اثر موسیقیایی، نخستین جشنواره سرود محلات و دیگر فعالیت‌های مربوطه از جمله این اقدامات بوده است.

انتهای پیام/2667/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول