اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس انجمن ارگانیک استان اردبیل:

تولید محصولات ارگانیک، سرانه صادرات را افزایش می‌دهد

نائب رئیس انجمن ارگانیک استان اردبیل گفت: تولید محصولات ارگانیک مختلف و کیفی، سرانه صادرات استان اردبیل را افزایش می‌دهد.

تولید محصولات ارگانیک، سرانه صادرات را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داود حسن پناه ظهر امروز در جلسه انجمن ارگانیک شعبه اردبیل که در اتاق بازرگانی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در مورد تولید و مصرف محصولات ارگانیک و سالم یک ضرورت است.

وی با اشاره به مزایا و ویژگی‌های تولید ارگانیک تصریح کرد: متاسفانه در چند سال گذشته برنامه‌ریزی نامناسب و بی‌تدبیرانه سبب شده رشد و توسعه ارگانیک با توجه به پتانسیل‌های بخش کشاورزی اردبیل مورد غفلت قرار گیرد.

نائب رئیس انجمن ارگانیک اردبیل بر فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی برای فعالان کشاورزی در مورد تولید محصولات ارگانیک تاکید کرد و یادآور شد: با تولید محصولات ارگانیک می‌توانیم سرانه صادراتی استان اردبیل را نیز افزایش بدهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و عضو هیئت رئیسه انجمن ارگانیک اردبیل نیز کمبود نیروی منابع انسانی و مالی، نبود آموزش مناسب، نبود فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی را از تنگناهای توسعه محصولات توسعه کشت و عمل‌آوری محصولات ارگانیک اعلام کرد.

شهرام محمدی تصریح کرد: بی‌توجهی بر تسریع در اعطای گواهینامه ارگانیک از مشکلات ارگانیک کردن محصولات کشاورزی است.

وی بیان داشت: تعیین راهکارها و استراتژی‌ها با اولویت‌بخشی به تولید محصولات ارگانیک می‌تواند در توسعه و رشد محصولات کشاورزی استان اردبیل موثر واقع شود.

محمدی گفت: بررسی فرآیند تولید تا بازاریابی محصولات سالم و ارگانیک باید بیش از پیش در جلسات انجمن ارگانیک مورد بررسی و تبیین قرار گیرد.

انتهای پیام/62005/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول