اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌ جمعه اهل ‌سنت بندر چارک:

راه حل مشکلات جهان اسلام اتحاد و دوری از حب دنیا است

امام‌ جمعه اهل ‌سنت بندرچارک با اشاره به راه‌حل برون رفت جهان اسلام از مشکلات پیش روی خود گفت: تنها راه نجات امت واحده اسلام از دست دسیسه‌ها و ترفندهای دشمنان امروز اسلام، اعتلای کلمه‌الله، اتحاد و نداشتن حب دنیا است.

راه حل مشکلات جهان اسلام اتحاد و دوری از حب دنیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل ‌سنت استان هرمزگان، شیخ مسعود راهبر در جمع نمازگزاران با بیان اینکه خداوند متعال در آیات متعدد قرآن ‌کریم دنیا را توصیف نموده و حیات فانی آن را ترسیم کرده، اظهار داشت: خداوند سبحان دنیا را حیات فریبنده و پر از غرور و فساد معرفی کرده که انسان‌ها در آن مشغول به لهو و لعب و بیهودگی هستند و خود را با سرگرمی‌های دنیوی از قبیل عشق به مادیات و زیورآلات و جمع نمودن مال فراوان و فخرفروشی به همنوع مشغول می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سوره مبارکه «کهف»، زن و فرزند به عنوان زینت و زیبایی‌های زودگذر و فناپذیر دنیا معرفی می‌شوند، گفت: در حدیثی از جانب پیامبر اسلام (ص)، ایشان می‌فرمایند: «دنیا و آنچه در دنیا است مورد لعنت الهی است جز یاد خداوند منان.

امام‌ جمعه اهل‌ سنت بندر چارک با اشاره به روایتی از پیامبراکرم (ص) تشریح کرد: روزی پیامبر(ص) بر حصیری خوابیده بودند؛ عبدالله‌بن مسعود بر ایشان وارد شد و پیامبر(ص) از خواب برخواستند در حالی که اثر آن حصیر بر پشت پیامبر (ص) نقش بسته بود؛ عبدالله‌بن‌مسعود با دیدن این صحنه عرض کرد یا رسول‌الله آیا حصیر نرم و بهتری برای شما بیاورم؟ پیامبر(ص) چه زیبا بیان فرمودند، «مالی و للدنیا»، من با دنیا چکار دارم که در آن خوشی کنم.

وی همچنین با اشاره به حدیث دیگری از پیامبر (ص) تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) دنیا را به درختی توصیف می‌کنند که شخص رهگذر تنها مدتی کوتاه در سایه آن استراحت می‌کند و بعد آن را ترک می‌گوید.

راهبر اضافه کرد: همچنین در حدیثی دیگر نبی مکرم اسلام می‌فرمایند، دنیا در نزد خداوند به اندازه بال مگس ارزش ندارد و اگر ارزش داشت آنقدر پول و راحتی به کافران در دنیا نمی‌داد.

این مسئول با بیان اینکه دنیا مکان شیرین و سرسبزی است که انسان را فریفته خود می‌کند، گفت: این در حالی است که این سرسبزی به زودی تبدیل به علف‌های هرز و خشک می‌شوند.

امام ‌جمعه اهل ‌سنت بندر چارک با بیان اینکه پیامبر(ص) هیچگاه فریب دنیا و زرق و برق آن را نخوردند، اذعان داشت: ایشان در حالی که نان شب در خانه نداشتند، اما رو به خوشی‌های فناپذیر دنیا نکردند.

وی با بیان اینکه آنچه امروز باعث تضعیف اسلام و مسلمین در جهان شده، جای گرفتن حب دنیا در دل مسلمانان است، متذکر شد: در روایات آمده است که «حب الدنیا راس کل خطیه»، عشق به دنیا سرآغاز همه خطاها و گناهان است.

راهبر اذعان داشت: اگر امروز مسلمانان توسط استکبار و دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین مورد هجمه فرهنگی و اقتصادی قرار می‌گیرند؛ دلیلش دور شدن از یاد آخرت و قیامت و وجود حب دنیا در قلب‌های مسلمانان است.

انتهای پیام/2310/ن/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول