اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

فریضتین بسترساز سایر عبادات است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: با انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌شود بستر سایر عبادات را فراهم کرد.

فریضتین بسترساز سایر عبادات است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد همتی ظهر امروز در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر نقش راهنما و محافظ دارد که اگر نباشد سایر عبادات و احکام نیز تعطیل می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت ماه محرم و ایام عاشورا در ترویج فریضتین افزود: باید در این ماه با دقت و بصیرت مجالس را برگزار کنیم که بعد از ماه محرم افق نگاه‌ها به عاشورا باز شود.

همتی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از شش عامل قیام کربلا است بر خلاف آنچه بیان می‌شود ابا عبدالله قیام را آگاهانه برگزیده بود و دعوت مردم کوفه در قیام امام حسین(ع) نقش نداشت و تنها در مسیر حضرت تاثیر داشت.

وی خاطرنشان کرد: حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع) اینکه کسی که به جای امیرالمومنین نشسته بود میمون باز، شرابخواره و زن‌باره بود را بر نمی‌تافت و اصلاح امت جدش را مد نظر داشت.

همتی تصریح کرد: شهادت‌طلبی و برقراری نظام اسلامی دیگر دلیل قیام ابا‌ عبدالله بود که از پدر بزرگوارشان نیز امر به معروف و نهی از منکر را افضل اعمال امت می‌دانست.

وی با بیان اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد سایر عبادات آسیب می‌بیند، بیان کرد: در روایات بیان شده «غایت‌الدین‌الامر بالمعروف و نهی عن‌المنکر» است و قوام شریعت نیز به همین موضوع بوده که اگر این کار ترک شود بدکاران بر ما مسلط می‌شوند.

به گفته همتی، همواره در طول تاریخ اسلام نبوی و اسلام اموی در مقابل یکدیگر بوده‌اند.

وی بیان کرد: برتری فریضتین بر سایر عبادات محتوایی نیست بلکه به سبب نقش واسطه‌ای است که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ایجاد می‌کند.

این مسئول فرهنگی ابراز داشت: اسلام تشریفاتی با مشخصاتی که قرآن‌های گران را به نمایش می‌گذارند و در مراسم آن را می‌بوسند اما خود مراسم را غیردینی برگزار می‌کنند برای پیروان اهل بیت قابل قبول نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در چنین جامعه‌ای پذیرش سلطه افراد غیردینی ساده‌تر می‌شود چنانکه در برخی کشورهای منطقه این مسئله را شاهد هستیم.

وی در پایان گفت: 14 آبان روز فرهنگ عمومی در کشور است که بر تمام رفتارها، آداب و رسوم جامعه موثر بوده و بنابر تاکیدات بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری باید مسئله توجه به سبک زندگی دینی را مد نظر قرار دهیم.

فرماندار شیراز نیز در این همایش با اشاره به آسیب‌هایی مانند مواد مخدر، فساد و فحشا، اختلاس، ارتشا، فرقه‌های انحرافی و خودکشی عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توسط عموم مردم را در کاهش و محدود شدن این آسیب‌ها تاثیرگذار دانست.

انتهای پیام/2448/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول