اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

جلوه‌گری جوانان و نوجوانان در حماسه حسینی بی‌بدیل است

امام جمعه قروه گفت: یکی از ابعاد بسیار مهم فرهنگ غنی محرم، نقش‌آفرینی جوانان و نوجوانان در آن است.

جلوه‌گری جوانان و نوجوانان در حماسه حسینی بی‌بدیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفر علی احیا پیش از ظهر امروز در مراسم نواختن زنگ احیای امر به معروف و نهی از منکر که در دبیرستان پسرانه دهخدا برگزار شد، با بیان این نکته گفت: همه‌گیر بودن مکتب غنی عاشورا، دارای ابعاد ارزنده‌ای است که از اطفال چند ماه و پیران چندین ساله را در ظرف زمانی و مکانی نامحدود جای داده است.

وی نقش‌پذیری اجتماعی و اهمیت دادن به ارزش‌های معنوی در دوران دانش‌آموزی را دارای اهیمت بسیار اعلام و اظهار داشت: ایفای هر نقشی در جامعه دارای جایگاه خاص خود است ولی دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان انقلاب اسلامی، نقشی مهم و حیاتی را برای کشور ایفا می‌کنند.

امام جمعه قروه با اشاره به اینکه دانش‌آموزان ایران اسلامی در برهه‌ای از زمان با نقش‌آفرینی در عرصه ایثار و شهادت خود را در تاریخ ماندگار کردند، افزود: رهروان آن شهدا نیز امروز در عرصه علم و دانش ادامه‌دهنده راه روشنگر آنان هستند.

احیا با اشاره به مدارج معنوی دانش‌آموزان در تاریخ انقلاب اسلامی، تصریح کرد: دانش‌آموزان ما تا آنجا ارج و مقام یافتند که امام راحل ما از شهید فهمیده به عنوان رهبر نام بردند.

وی با اشاره به پیشرفت‌ها و موفقیت‌های چشمگیر جوانان و نوجوانان ایرانی در عرصه‌های مختلف، تصریح کرد: دشمنان بدانند که مهم‌ترین اسلحه ما قدرت فکر و اندیشه جوانان ماست که موجب انفجار علمی دنیا خواهد شد و نه بمب اتمی و هسته‌ای.

امام جمعه قروه افزود: تمامی این موفقیت‌ها و اقتدار در پرتو اسلام و مکتب اسلامی به دست آمده است و همین همراهی دینی، رمز شکست‌ناپذیری ملت ماست.

احیا خاطرنشان کرد: همه بدانند که برقراری رابطه با آمریکا معجزه نخواهد کرد و معجزه پیشرفت‌هایی است که ما به آن دست یافته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امام حسین الگوی آزادمردان عالم است و محبت به اباعبدالله‌الحسین تا ابد کمرنگ نمی‌شود افزود: این محبت و دوستی به دلیل قیام الهی امام حسین(ع) است.

احیا اظهار داشت: امام حسین(ع) برای زنده نگه‌داشتن دین خدا، در برابر تمام کفر زمان خود ایستاد و نگذاشت که چراغ دین و دیانت به دست نااهلان خاموش شود.

وی هدف از قیام امام حسین(ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: علت اصلی قیام امام حسین نجات دین اسلام، قرآن، سنت رسول الله(ص)، آزادگی و امر به معروف و نهی از منکر بود.

امام جمعه قروه ماهیت نهضت عاشورا را احیای اسلام اعلام و اظهار داشت: وجود مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) در این نهضت به عنوان ماندگارترین آمر به معروف و ناهی از منکر تا ابد خواهد درخشید.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر در میان دستورهای اسلام و واجبات الهی، در صدر فرایض دینی قرار گرفته و در نظام سیاسی اسلام، همه افراد نسبت به همه قوانین و تمام طبقات جامعه حق نظارت عمومی دارند که ضامن اجرای عدالت و قسط و تضمین‌کننده رسیدن جامعه به کمال و سعادت است.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قروه افزود: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک ساز و کار برای اصلاح فرد و جامعه، برترین، مؤثرترین و جامع‌ترین نظام اصلاحی به شمار می‌رود که هر کس در هر جایی و با هر ابزاری باید در راستای احیای آن کوشا باشد.

احیا در پایان گفت: دانش‌آموزان چون از نهادی پاک و بی‌آلایش برخوردارند می‌توانند نسبت به یکدیگر، اولیا و مربیان خود در راستای احیای این دو فریضه الهی گام بردارند.

انتهای پیام/79009/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول