اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان در افتتاحیه اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی:

اصل فرهنگ عاشورایی و مکتب حسینی آزادگی و ذلت‌ناپذیری است

استاندار گلستان در افتتاحیه اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی گفت: اصل فرهنگ عاشورایی و مکتب حسینی، آزادگی و ذلت‌ناپذیری است.

اصل فرهنگ عاشورایی و مکتب حسینی آزادگی و ذلت‌ناپذیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن صادقلو صبح امروز در مراسم افتتاح یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در تالار فخر‌الدین اسعد گرگانی اظهار داشت: مصداق‌های این تفکر در تاریخ معاصر و شرایط فعلی دنیا وجود دارد.

استاندار گلستان با بیان اینکه «ان‌الحسین مصباح‌الهدی و سفینة‌النجاه» یک مقوله تاریخی نیست بلکه تاریخ‌ساز است بر شناسایی بنای فرهنگی آن تاکید و یکی از پایانه‌های بنای فرهنگی آن را دفاع از حق و مبارزه با باطل ذکر کرد.

صادقلو افزود: اصل دوم بنای فرهنگی فرهنگ عاشورایی و مکتب حسینی مبارزه با زمامداران فاسد است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل احیا نشدن حق، تراز نبودن زمامداران با حق است تاکید کرد: با وجود زمامداران باطل فاتحه حقیقت خوانده می‌شود.

استاندار گلستان سومین اصل فرهنگ عاشورایی و مکتب حسینی را آزادگی و ذلت‌ناپذیری دانست و گفت: شعار هیهات من الذّله امام حسین برگرفته از این اصل است.

صادقلو تصریح کرد: کاروان کربلا با دو اصل شهادت و اسارت در برابر کاروان ظلم، ایستادگی کرد و با اصل اسارت زیباترین جلوه ذلت‌ناپذیری را به نمایش گذاشت.

وی اصل پایداری در راه هدف و مبارزه تبلیغاتی برای طراحی اصل شهادت را اصول چهارم و پنجم فرهنگ عاشورایی و مکتب حسینی عنوان کرد.

استاندار گلستان با بیان اینکه ششمین اصل این فرهنگ؛ پیام‌رسانی است، گفت: مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) مقدمه‌ای بر متن اساسی فرهنگ عاشورایی و مکتب حسینی ‌باشند.

لازم به ذکر است؛ یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی صبح امروز در گرگان آغاز به کار کرد و به مدت دو روز ادامه دارد.

در این اجلاس بیش از 600 مداح و ذاکر داخلی و خارجی حضور دارند که 24 نفر آنها از 14 کشور هستند.

انتهای پیام/83003/ط20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول