اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده گارد بندر شهید رجایی خبر داد

برگزاری مانور گروگان‌گیری مسلحانه در بزرگترین بندر تجاری کشور

فرمانده گارد و انتظامات مجتمع بندری شهید رجایی از برگزاری مانور گروگان‌گیری مسلحانه در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران خبر داد.

برگزاری مانور گروگان‌گیری مسلحانه در بزرگترین بندر تجاری کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سربندردار دوم روح ا... شاعلیا پیش از ظهر امروز طی نشستی در این رابطه مهم‌ترین هدف برگزاری این مانور را آمادگی نیروها برای جلوگیری از درگیری‌های مسلحانه و گروگان‌گیری در سطح محدوده سرزمینی بندرشهید رجایی و ارتقا سطح آمادگی نیروهای گردان واکنش سریع دریایی و بندری گارد بندر عنوان کرد.

وی همچنین از دیگر اهداف این مانور را سنجش آمادگی تیم رهایی گروگان در مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی و نشان دادن توان لازم و واکنش ارباب رجوع و پرسنل در مواجهه با این قبیل تهدیدات دانست.

شاعلیا ضمن تشریح سناریوی این مانور، عنوان کرد: پس از گروگان گیری و درگیری مسلحانه در سالن خدمات بندر، ابتدا فردی با هویت نامعلوم برای تسویه حساب شخصی و زورگیری به اداره امور کانتینر مراجعه و اقدام به گروگان‌گیری فرد مظنون می‌نماید.

وی اضافه کرد: در همین حین مأمورین پست خدمات پس از اعلام وضعیت به مرکز پیام، اقدام به تخلیه نفرات از سالن نموده و سریعاً تیم‌های انتظامی به محل عزیمت می‌کنند.

پس از رسیدن مامورین، آنها بلافاصله درب‌های ورودی و خروجی را کنترل و نسبت به تخلیه محل و محاصره پیرامونی اقدام می‌نمایند.

فرمانده گارد و انتظامات مجتمع بندری شهید رجایی همچنین بیان کرد: از آنجایی که فرد گروگان گیر به همراه گروگان اقدام به فرار می‌نماید، در بیرون از سالن با مأمورین مواجه شده و اقدام به تیراندازی با فشنگ مانوری (گازی) می‌نماید و مجدداً وارد سالن می‌شود و درخواست در اختیار قرار دادن وسیله نقلیه برای خروج از محل را می‌نماید.

شاعلیا بخش پایانی این مانور را چنین توضیح داد: به دلیل شدت درگیری و تیراندازی از سوی گروگان گیر، تیم رهایی گروگان از گردان واکنش سریع دریایی و بندری گارد در محل حاضر و با نفوذ به ساختمان با اقدامی به موقع و آرایشی مناسب بدون هیچگونه خسارت جانی و مالی گروگان گیر را مجبور به تسلیم نموده و گروگان را در صحت و سلامت کامل آزاد می‌نمایند.

انتهای پیام/88001/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول