اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان خبر داد

تحویل یک‌هزار واحد مسکن مهر در اصفهان تا بهمن ماه

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: تا پایان بهمن ماه امسال یک‌هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان در اصفهان تحویل داده می‌شود.

تحویل یک‌هزار واحد مسکن مهر در اصفهان تا بهمن ماه

سید اصغر مستولی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه مسکن مهر شامل سه بخش تعاونی، قراردادهای سه‌جانبه و خودمالکین می‌شود، اظهار کرد: سهمیه استان اصفهان در مجموع 33 هزار واحد مسکن مهر برای شهر‌های زیر 25 هزار نفر جمعیت است.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به برنامه تحویلی که داشته‌ایم تا بهمن ماه یک‌هزار واحد مسکن مهر در اصفهان به متقاضیان تحویل داده می‌‌شود، ضمن اینکه تاکنون هشت هزار واحد مسکن مهر نیز به متقاضیان در استان تحویل داده شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان پیشرفت واحدهای مسکن مهر در تعهد بنیاد مسکن را بیش از 60 درصد دانست و تصریح کرد: این واحد‌ها در 76 شهر از اصفهان با جمعیت 25 هزار نفر قرار دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به محدود بودن تعداد واحدها در شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر و لزوم برنامه‌ریزی برای هر شهر براساس ویژگی‌های خاص خود، برنامه‌ریزی برای این شهرها دشواری بیشتری دارد و با مشکلات بیشتری مواجه است.

مستولی‌زاده تاکید کرد: به طور معمول در این شهرها زمینه خدماتی از جمله خدمات زیربنایی شامل آب، برق و گاز و خدمات روبنایی شامل جدول، آسفالت و در مناطقی با جمعیت بالاتر مراکز جمعی از قبیل درمانگاه، مدرسه و مسجد، به دلیل نزدیکی با روستاها با مشکلات کمتری مواجه هستند و در برخی موارد از قبیل ساخت مدرسه دولت نیز کمک کرده است.

وی موفق‌ترین واحدهای مسکن مهر را در حوزه خودمالکین دانست و گفت: موضوعی که در مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت تعریف شده، وام ارزان قیمت است که به عنوان یک نقطه اتکا برای پیشرفت این واحد‌ها تلقی می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان اظهار کرد: در حوزه خود‌مالکین با توجه به اینکه متقاضیان خود مالک زمین بوده و مدیریت در این حوزه بر عهده خودشان است، بهتر می‌توانند به نتیجه برسند.

وی افزایش قیمت در مسکن مهر را امری اجتناب‌ناپذیر دانست و ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت‌ در تمام اقلام و مصالح ساختمانی در بازار، به طور قطع پیمانکارانی که کار ساخت و ساز خود را دیر‌تر از زمان مقرر آغاز کرده‌اند، با افزایش قیمت مواجه می‌شوند و این موضوع امری اجتناب‌ناپذیر است.

مستولی‌زاده با بیان اینکه با افزایش قیمت‌ها پیمانکاران ملزم به خرید اقلامی با قیمت بالاتر بوده و در نهایت مجبور به اخذ این ما‌به‌التفاوت از متقاضیان هستند، تصریح کرد: همچنین این امکان وجود ندارد که با افزایش قیمت در مصالح، قیمت تمام شده برای مصرف‌کننده ثابت بماند.

وی افزود: در بخش‌های از مناطقی که کار ساخت‌ و ساز دیرتر از موعد آغاز شد، سبب شده تا تعدادی از متقاضیان به دلیل ناتوانی در پرداخت مبلغ افزایش‌ یافته نسبت به انصراف خود اقدام کنند.

انتهای پیام/63015/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول